فرمانده سپاه شهدا:

آذربایجان غربی کانون اتحاد ملت ایران است

آذربایجان غربی کانون اتحاد ملت ایران است

آرازآذربایجان- فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد ۱۲ هزار شهید سرافراز استان از جمله یکهزار شهید پیشمرگه کرد مسلمان گفت: با ایثار همه اقشار، این استان به الگوی اتحاد، وفاداری و استقامت در کشور تبدیل شده و کانون اتحاد ملت ایران است.
سردار عابدین خرم روز چهارشنبه در اجلاسیه شهدای پیشمرگه کرد مسلمان در مهاباد اظهار کرد: در بین ۱۲ هزار شهید از مناطق مختلف آذربایجان غربی، حدود سه هزار و ۵۰۰ شهید اهل سنت بوده که این آمار نشان می دهد اهل تشیع و اهل تسنن دوشادوش یکدیگر در راه دفاع از میهن اسلامی جانفشانی کرده اند.
وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه افکنی بین مذاهب و اقوام مختلف از راهبردهای استکبار و صهیونیسم بین الملل است، بیان کرد: آذربایجان غربی کانون فتنه افکنی دشمنان انقلاب بود ولی در حال حاضر به کانون اتحاد اقوام تبدیل شده و مردم این استان از آزمون شجاعت و شهادت طلبی سرافراز بیرون آمده اند.
وی بیان کرد: از ۸۰ شهید روحانی استان ۲۶ شهید از علمای اهل سنت و سه شهید امامان جمعه مهاباد، سردشت و بوکان هستند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: برادران شجاع و با اخلاص اهل سنت و پیشمرگه کرد مسلمان دوشادوش برادران فارس و ترک از هیچ تلاشی برای اعتلای ایران اسلامی دریغ نکرده اند.
امام جمعه مهاباد نیز در این اجلاسیه اظهار کرد: ملت کرد و عشایر در طول تاریخ پرافتخار ایران همواره در مقابل دسیسه های بیگانگان از میهن اسلامی دفاع کرده اند.
ماموستا ملاقادر سهرابی افزود: پیشمرگان کرد مسلمان و عشایر در دوران دفاع مقدس و پس از آن دوشادوش نیروهای نظامی و انتظامی در ایجاد و تداوم امنیت در کشور نقش بسزایی داشته اند و اکنون نیز این نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.
وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی و آمریکا و متحدانش بدانند ملت کرد ایران هیچگاه از دفاع از این مرز و بوم دست برنمی دارند و نه تنها ملت کرد بلکه هیچ طایفه ای خود را از این پهنه عظیم و سر افراز جدا نمی دانند.
اجلاسیه پیشمرگان کرد مسلمان نخستین اجلاسیه از کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی است.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


6 − = دو