نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي:

دریاچه ارومیه همت بلندتری برای احیا می‌طلبد

دریاچه ارومیه همت بلندتری برای احیا می‌طلبد

گروه خبر: نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه باز هم در حال خشک شدن است، گفت: دغدغه زیست محیطی احیای دریاچه با همت سال گذشته دولت در پاسخ به پیگیری های مکرر با افتتاح کانال انتقال آب به دریاچه پیش رفت اما دریاچه همت بلندتری برای احیا میطلبد. به گزارش آراز آذربایجان، روح الله متفکر آزاد نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه ملت ایران ملت بزرگی است که ۸ سال جنگید تا وجبی از خاک خود را به دشمن ندهد، گفت: این اراده پولادین ملتی بزرگ است که برای دستیابی به اهداف دست بر زانوان خود می‌گذارد و برمی‌خیزد.
وی افزود: قرار گیری نام روسیه در کنار بیانیه شورای همکاری خلیج فارس نشان از نداشتن تحلیلی جامع از تحولات و شناختی ناقص از ملت های منطقه توسط برخی از همسایگان است. تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست و این را آمریکایی‌هایی می‌دانند که خود را مجاب به حفظ فاصله قانونی از ما می‌کنند.
این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: از تلاش های بین‌المللی موفق دولت در پیوستن به پیمان‌های ارزشمند جهانی نظیر شانگهای و همچنین مراودات موثر بین المللی و تنش زدایی‌های کم سابقه با همسایگان تقدیر می‌کنم. امیدوارم این همت دولت در سایر عرصه‌های مدیریتی کشور نیز نمود یافته و امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند.
متفکر آزاد در ادامه با بیان اینکه با بیان دغدغه‌های خود در زمینه لزوم توجه به اجاره نشینان، از بنگاه داری بانک‌ها انتقاد و بر لزوم پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن، ازدواج و فرزندآوری تاکید کرد. هشدار درباره از دست رفتن جایگاه اول علمی کشور در منطقه از دیگر مطالبی بود که این نماینده مجلس در نطق امروز خود مطرح کرد.
وی بر ضرورت »توجه به حوزه دانش بنیان«، »توجه کافی به بازنشستگان و بی مهری نسبت به آنها« و اصلاح آنچه »انتزاعی بودن برخی احکام« در لایحه دولت برای برنامه هفتم توسعه کشور خواند تاکید کرد.این نماینده مجلس در پایان خواستار رفع مشکلات کمبود برق در حوزه انتخابیه خود شد و با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه باز هم در حال خشک شدن است، گفت: دغدغه زیست محیطی احیای دریاچه با همت سال گذشته دولت در پاسخ به پیگیری های مکرر با افتتاح کانال انتقال آب به دریاچه پیش رفت اما دریاچه همت بلندتری برای احیا می‌طلبد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


7 + یک =