۲۵ فقره پروانه اکتشاف معدن در آذربایجان غربی صادر شد

۲۵ فقره پروانه اکتشاف معدن در آذربایجان غربی صادر شد

آرازآذربایجان- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:در سه ماهه نخست امسال ۲۵ فقره پروانه اکتشاف در این استان صادر شد.
پریسا عابدپورافزود: در این مدت تعداد هفت فقره گواهی کشف با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۸۸۲ میلیون ریال نیز صادر شد.
وی اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد ۶ فقره پروانه بهره برداری نیز با ظرفیت استخراج ۱۴۹ هزار و ۲۰۰ هزار تن و با ایجاد اشتغال برای ۸۲ نفر به صورت مستقیم صادر گردید.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تعداد ۴۶۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان فعالیت می‌کند.
عابدپور با اشاره به اینکه در این استان تعداد ۲۱۰ معدن دارای پروانه اکتشاف در حال ذخیره‌سنجی است، اضافه کرد: تعداد ۳۲ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی ۶ میلیون و ۵۲۳ هزار تن نیز در حال فعالیت هستند.
بیش از ۶۰ درصد معادن آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های ارومیه، تکاب، مهاباد، خوی و میاندوآب قرار دارد؛ آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.
محدوده آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل «اشنویه – خوی»، «مریوان – مهاباد» و «شاهین دژ – ماهنشان» قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


6 + = هفت