رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

خرید ۴ محصول کشاورزان آذربایجان غربی به‌صورت تضمینی انجام می‌شود

خرید ۴ محصول کشاورزان آذربایجان غربی به‌صورت تضمینی انجام می‌شود

آرازآذربایجان-رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۴ محصول پر تولید کشاورزان آذربایجان غربی به‌طور تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود.
اسمعیل کریم‌زاده ، در ارتباط با خرید تضمینی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی اظهار داشت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم، نخود، کشمش و چغندرقند، از جمله برنامه‌های دولت و جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی است.
وی افزود: این محصولات به‌طور تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد اما شاید در پرداخت هزینه‌ها با مشکل پیش آید اما حتماً تمام هزینه‌ها پرداخت می‌شود.
کریم‌زاده گفت: با پیگیری‌های که از سال گذشته انجام‌شده است، قیمت سیب زیر درختی صنعتی که از اول شهریور ابلاغ‌شده است و در ارومیه ۳۰ مرکز خریداری معرفی شده‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بیشترین سیب در شهرستان ارومیه تولید می‌شود و شهرستان ارومیه قطب تولید سیب در کشور است.
وی تصریح کرد: صادرات سیب فقط در گمرک صورت می‌گیرد با هماهنگی های صورت گرفت، فقط سیب‌های باکیفیت صادر می‌شوند.
کریم‌زاده گفت: امسال بیش از یک میلیون تن سیب در آذربایجان غربی برداشت شد و همچنین استان در تولید چغندرقند نیز دارای رتبه اول در کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی ۳۷درصد چغندر قند کشور را تامین می کندو در گندم نیز که از تولیدات استراتژی در کل جهان به شمار می رود، در سال جاری رتبه ۵ کشور است و تا کنون نیز ۴۰۰هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شده است و هنوز هم خرید این محصول ادامه دارد.
منبع: تسنیم

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


1 + = هفت