استاندار آذربایجان غربی:

۱۰۰۰میلیارد ریال برای اتمام راه آهن ارومیه – مراغه اختصاص یافت

۱۰۰۰میلیارد ریال برای اتمام راه آهن ارومیه – مراغه اختصاص یافت

آرازآذربایجان-استاندار آذربایجان غربی از اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای اتمام راه آهن ارومیه – مراغه طی سالجاری خبر داد.
محمد مهدی شهریاری بعد از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت ایستگاه راه آهن ارومیه اظهارداشت: هیچ مشکل اعتباری در اجرا و بهره برداری از این طرح وجود ندارد و امسال یک هزار میلیارد ریال به آن اختصاص یافته و بصورت تدریجی به پیمانکار پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه مردم ارومیه سالیان سال است که منتظر بهره برداری و استفاده از راه آهن در این شهر هستند، گفت: مراحل تکمیل این طرح سرعت پیدا کرده و امید واریم این پروژه عظیم در هفته دولت با حضور یکی از مسئولان طراز اول کشور به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: طرح ملی ساخت راه آهن مراغه- ارومیه بیش از ۹۶ درصد پیشرفت اجرایی دارد و پیش بینی می شود این طرح تاپایان نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.
ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه، کارهای محوطه سازی و تجهیز تاسیسات ایستگاه راه آهن ارومیه در دست اجراست، ادامه داد: دو دستگاه گالری با استفاده از دانش و تخصص داخلی در حدفاصل ایستگاه راه آهن نقده به سمت ارومیه احداث شده است.
عملیات اجرایی راه آهن ارومیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده و روند اجرای آن هنوز به پایان نرسیده است.
آذربایجان غربی به‌دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.
حمل‌ونقل ارزان، ظرفیت‌های گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات، امنیت و راحتی آن برای مسافرت‌های طولانی از بزرگ‌ترین مزایای خط آهن در این منطقه است، ولی مردم این دیار سال‌ها است از این نعمت محروم‌اند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 12