جوابیه وزارت کشور در رابطه با خبر تیم اقتصادی ضعیف دولت آسیب شدیدی به معیشت ملت وارد کرده است

جوابیه وزارت کشور در رابطه با خبر تیم اقتصادی ضعیف دولت آسیب شدیدی به معیشت ملت وارد کرده است

نظر به انتشار خبری با عنوان تیم اقتصادی ضعیف دولت آسیب شدیدی به معیشت ملت وارد کرده مورخ ۹۸/۶/۵در پایگاه خبری آراز نیوز، جوابیه دفتر انتخابات وزارت کشور به شرح ذیل ارائه می شود.
لایحه نظام جامع انتخابات یکی از مهمترین لوایحی بوده که وزارت کشور در اجرای اصول مربوط به انتخابات در قانون اساسی و سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای تجمیع و سامان بخشی به قوانین و مقررات پراکنده انتخاباتی ، بهبود فرآیندهای اجرایی انتخابات ، تامین حقوق شهروندی ( حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان )، شفاف سازی منابع مالی و تبلیغاتی داوطلبان ، ساماندهی تبلیغات و ورود نظام مند احزاب به مباحث انتخابات تهیه نموده است.
تدوین این لایحه از سال ۱۳۹۳ توسط کارشناسان خبره وزارت کشور با بهره گیری از نظرات کارشناسان ، مدیران، دانشگاهیان، احزاب و فعالین سیاسی و اجتماعی آغاز و پس از تطبیق با سیاست های کلی انتخابات ، توسط وزیر محترم کشور به هیات دولت ارسال شد. پس از بررسی های متعدد در کارگروهی که به دستور رییس محترم جمهور تشکیل شد و نیز بعد از بررسی نهایی در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت، این لایحه با ۱۵۶ ماده در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۹۷ به تصویب هیات دولت رسید و با قید یک فوریت برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال گردید ، لیکن تاکنون در دستور کار مجلس محترم قرار نگرفته است.
اهمیت مدیریت زمانی لایحه جامع و تصویب آن برای وزارت کشور آن چنان است که قائم مقام محترم وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها در تاریخ ۹۸/۳/۲۱ طی نامه ای به معاون امور مجلس رییس جمهور لیستی از لوایح اولویت دار تقدیمی هیات دولت به مجلس شورای اسلامی را ارسال و درآن تقاضای پیگیری برخی لوایح تهیه شده توسط وزارت کشور را مطرح نمود که در صدر آن لوایح اولویت دار ، لایحه نظام جامع انتخابات قرار دارد.

محمد حسن انصاری
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور روابط و اطلاع رسانی

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


+ 8 = ده