تولید محتوای فاخر ایرانی-اسلامی نیازمند حمایت و همگرایی است

تولید محتوای فاخر ایرانی-اسلامی نیازمند  حمایت و همگرایی است

گروه فرهنگی:رسول جلیلی با بیان آنکه مرجعیت ساترا در حوزه صوت‌ و تصویر فراگیر موضوعی قطعی است تاکید کرد: حمایت از سکوهای داخلی نیاز به همگرایی، سعه‌صدر و تلاش مشترک در ارتقای تولید و نشر محتوای فاخر متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی دارد.
دکتر رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با ساترا گفت: دولت و صدا و سیما برای تقویت تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر، نمایش خانگی، نظارت و حمایت در این حوزه، همگرایی خوبی دارند‌ و لازم است توجه داشته باشیم تحقق وضعیت مطلوب در حوزه تنظیم‌گری نیازمند سعه‌صدر، صبر و تحمل است و این کار به گفت‌وگو و تعامل با بخش خصوصی نیاز دارد.
جلیلی تأکید کرد: ما دو نهاد تنظیم‌گر اصلی در حوزه محتوایی فضای مجازی داریم که ساترا و وزارت ارشاد برای تنظیم‌گری بهتر با هم تقسیم کاری داشتند. هر دو سازمان حاکمیتی هستند و وظیفه تنظیم‌گری دارند.
وی افزود: اکثر صاحبان سکوها تنظیم‌گری را قبول دارند و به فرایند اخذ مجوز تولید و نشر محتوا احترام می‌گذارند.
عدول از قانون برای همه بد است و هیچکس حق ندارد از قانون عدول کند. اگر قانون اشکالی دارد باید سراغ مراجعی برویم که قانون را تصویب و اصلاح می‌کنند.
جلیلی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از سکوهای داخلی در برابر سکوهای بین‌المللی حمایت کنیم و باید این چنین باشد، این امر نیاز به همگرایی، سعه‌صدر و تلاش مشترک در ارتقای تولید و نشر محتوای فاخر متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی دارد.
این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد: مرجعیت ساترا در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر یک موضوع قطعی است و همه در سطح حاکمیت و قانون‌گذاری این مسئله را قبول دارند. تنها نکته‌ای که می‌ماند اختلاف‌نظر در تعریف صوت‌و تصویر فراگیر است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایکنا، تعریف مرزهای صوت‌و تصویر فراگیر یک موضوع کارشناسی است که آن را هم مرکز ملی فضای مجازی باید در سطح کارشناسی حل و فصل کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


6 − سه =