توقیف ۱۷۰۰ میلیارد تومانی اموال قاچاقچیان مواد مخدر

توقیف ۱۷۰۰ میلیارد تومانی اموال قاچاقچیان مواد مخدر

آرازآذربایجان،فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته، بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان مواد مخدر در استان توقیف شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد: برخورد جدی با عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر در نقاط مختلف استان یکی از اولویت‌های پلیس در بحث مبارزه با موادمخدر است.
سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از ۴۴ درصد از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده اند و این روند همچنان با قوت تداوم دارد افزود: کمپ معتادان که اخیرا در ارومیه راه‌اندازی شد، تأثیر بسزایی در جمع‌آوری معتادان متجاهر در پی داشت.
این مقام انتظامی ادامه داد: برخورد با مظاهر علنی مواد مخدر در سطح شهر از دیگر راهبرد‌های پلیس در جهت مبارزه در حوزه موادمخدر، می‌باشد.
وی افزود: در راستای شناسایی خانه‌های تهیه، توزیع و استفاده از مواد مخدر، بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از معتمدین محلات شناسایی شده‌اند و امیدوارم دیگر ارگان‌های مردمی نیز در این مسیر یاری‌گر پلیس باشند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال گذشته، بیش از هزار و۷۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان مواد مخدر در سطح استان توقیف شده است.
امکانات و تجهیزات لازم در راستای مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد
استاندار آذربایجان غربی هم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر، نباید به یک شیوه پیش رفت، بلکه باید از مسیر‌ها و شیوه‌های مختلفی برای مبارزه و برخورد قاطع با سوداگران مرگ استفاده شود.
محمدصادق معتمدیان، وی گفت: این موضوع نیازمند آن است که امکانات و تجهیزات لازم در جهت مبارزه با موادمخدر و همچنین مبادی خروجی و ورودی‌ها و ایستگاه‌های ایست بازرسی‌ها مجهزتر شوند.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در راستای افزایش کشفیات مواد مخدر می‌توانیم جلساتی با استان‌های شرقی در قالب کمیته‌های اطلاعاتی برای هماهنگی‌های بیشتر و بررسی روش‌های قاچاقچیان مواد مخدر برگزار نماییم.
وی افزود: نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های ایکس ری در مبادی ورودی و خروجی استان باید امسال انجام و به مرحله اجرا در آید.
معتمدیان اضافه کرد: اعضای کمیته مبارز با مواد مخدر استان باید در این راستا بیش از پیش تلاش نمایند چرا که این موضوع به در امنیت عمومی مردم نقش اساسی دارد.
برخورد جدی، قاطع و بازدارنده در انتظار سوداگران مرگ
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: دستگاه قضا با تمام توان در جهت مبارزه با مقوله مبارزه با مواد مخدر پای کار بوده و برخورد جدی، قاطع و بازدارنده در انتظار سوداگران مرگ است.
ناصر عتباتی گفت: برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر باید به صورت محله محور انجام شود تا شهروندان امنیت و آرامش بیشتری را تجربه کنند.
در پایان این جلسه از فعالین عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان تجلیل شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


7 − = پنج