از زیرساخت های قدیمی بیمارستان های آذربایجان غربی تا نوبت دهی های طولانی

از زیرساخت های قدیمی بیمارستان های  آذربایجان غربی تا نوبت دهی های طولانی

گروه گفتگو:قدیمی بودن ساختمان بیمارستان_های آذربایجان غربی و عدم اجرای طرحهای احداث و نوسازی واحدهای موجود مشکلات چندین ساله بیمارستانها و مراکز درمانی استان هستند.
به گزارش آراز اذربایجان به نقل از اروم نیوز قدیمی بودن ساختمان بیمارستان های آذربایجان_غربی به ویژه ارومیه و عدم اجرای طرحهای احداث و نوسازی واحدهای موجود،از جمله مشکلات چندین ساله بیمارستانها و مراکز درمانی استان است که همچنان مورد اعتراض مردم و فعالان عرصه سلامت است.
عدم تخصیص اعتبارات نوسازی نیز مزید بر علت مشکلات شده و داد نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان بهداشتی را در آورده است.
*مهمترین مشکل حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی زیر ساخت های قدیمی بیمارستان ها است
عابد فتاحی ، با اشاره به جایگاه بهداشت آذبایجان غری نسبت به سایر استان ها گفت: شاخص ها و فرایندهای بهداشتی استان ما از نظر اجرایی خوب است و تنها مشکل ما مربوط به زیرساخت های فیزیکی و بیمارستان های فرسوده است.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی جز استان_هایی است که با عدم کمبود پزشک مواجه است و در برخی مناطق می توان ادعا کرد که از لحاظ پزشک عمومی و حتی متخصص نیز اشباع است.نماینده مردم ارومیه افزود: در بین بیمارستان_های مرکز استان بجز بیمارستان قلب که تازه تاسیس است بقیه بیمارستانها از لحاظ قدمت و ساخت بسیار قدیمی هستند و برخی هانیز اصلا بیمارستان نبودند و پس از تغییر کاربری به بیمارستان تبدیل شده اند.وی با اشاره به روند پروژه بیمارستان شهید بهشتی اظهار کرد: این بیمارستان به دلیل مکان یابی نامناسب آن تعطیل شده و قرار است در محل دیگری برای آن در نظر گرفته شود.
عضو کمسیون بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا طرح پزشک خانواده منتفی شده است اظهار داشت:این طرح لغو نشده است و تنها به دلیل اینکه برای اجرای آن بودجه نداریم به تعویق افتاده است.
*وضعیت پزشکی و درمانی آذربایجان غربی اسفناک است
رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آذربایجان غربی از نظر وضعیت پزشکی و درمانی در وضعیت اسفناکی به سر می برد.
وی اظهار کرد: کمبود تخت های بیمارستانی موجب شده است تا پذیرش بیماران با نوبت_دهی_های طولانی در بیمارستان ها انجام شود.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع موجب آزردگی روحی و جسمی بیماران می شود که در صورت دارا بودن تمکن مالی با مراجعه به سایر استان های کشور مورد معالجه قرار می گیرند و در غیراینصورت باید تا زمان پذیرش تحمل کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 4