مديرکل نوسازي و تجهيز مدارس استان:

۲۰۰ هزار دانش آموز آذربایجان غربی زیر سقف مدارس تخریبی تحصیل می کنند

۲۰۰ هزار دانش آموز آذربایجان غربی زیر سقف مدارس  تخریبی تحصیل می کنند

گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: ۶ هزار کلاس درس در استان نیازمند مقاوم سازی است.
قهرمان رحمانی با حضور افزود: با بیان اینکه ۶ هزار کلاس درس در استان نیازمند مقاوم سازی است اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کلاس درس در استان نیازمند تخریب و بازسازی کامل است. وی ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است که اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است. رحمانی تصریح کرد: بیش ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی استان تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان با تحویل ۲۹۲ کلاس درس به ۴مترمربع رسید که با میانگین کشوری هنوز هم فاصله داریم اظهارکرد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵٫۱۷ مترمربع برای هر دانش آموز که برای رسیدن به نرم کشوری اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان نیاز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه استان در رتبه ۲۹ کشوری در سرانه فضاهای آموزشی قرارگرفته است گفت:با تحویل به موقع پروژه های نیمه تمام و احداث فضاهای جدید آموزشی، آذربایجان غربی به رتبه ۴ کشوری ارتقا یافته است. وی با اشاره به سرانه ورزشی استان یادآورشد: سرانه ورزشی استان ۰٫۱۱ مترمربع بوده که متوسط کشوری ۰٫۲۲مترمربع است. رحمانی با اشاره به اینکه استاندارد سازی مدارس از سال ۹۲ شروع شده خاطر نشان کرد: در زمان آغاز طرح،حدود ۹ هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی بخاری نفتی، چکه ای و کاربراتور شناسایی شد که تاکنون یک هزار و ۵۲۶ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۸۸۷ کلاس درس به سیستم گرمایشی برقی مجهز شدند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: ۶۵۰ مدرسه در قالب ۳ هزار و ۱۷۷ کلاس در استان نیز به سیستم گرمایشی پکیج وموتورخانه مجهزند که ۱۲۰۰ کلاس درس از طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی باقی مانده که اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نیاز دارد.
رحمانی با اشاره به اعتبارات ابلاغی برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و با بیان اینکه امسال از ۴۳ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی از محل اعتبارات ملی به استان درحدود ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است تصریح کرد: از ۱۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن و استانی نیز تنها ۲۰ میلیلارد تومان تخصیص یافته است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به کمک های خیرین در احداث و نوسازی مدارس استان خاطر نشان کرد: در جشنواره ۱۹ خیرین مدرسه ساز استان ۴۵٫۳ میلیارد تومان خیرین استان متعهد شدند که تا به امروز ۴۴ مدرسه با ۱۹۰ کلاس درس خیر ساز ، ۵۰ مدرسه در قالب ۳۲۴ کلاس به شکل مشارکتی درحال ساخت می باشد که جمعاً ۵۱۴ کلاس درس درحال ساخت استان را شامل می شود که ظرفیت خوبی برای استان می باشد که دراین مورد ازیکایک خیّرین بزرگوار مان که کارخداپسندانه مدرسه سازی را انتخاب نموده اند اینجانب نهایت تقدیر و تشکر را دارم.. رحمانی بااشاره به پروژه هایی که در دهه فجر به بهره برداری می رسد افزود: با تامین اعتبارات لازم پیش بینی می شود ۱۳ پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به نیاز مساکن مهر استان به کلاس درس تصریح کرد: ۷۰۰ کلاس درس در مساکن مهر استان نیاز است.. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت و و بنیادعلوی ساخت کلاس درس در استان گفت: سال گذشته ۸۲ کلاس درس تعهد شده توسط بنیاد علوی درحال اجرا می باشد و امسال نیز ۶۲ کلاس درس دیگر نیز توسط بنیاد علوی تعهد شده که ازاین تعداد تاکنون ۳۰ کلاس درس به بهره بردارآموزش و پرورش تحویل داده شده است.
و بنیاد برکت نیز در استان ۴۶ مدرسه در قالب ۱۴۰ کلاس درس شروع نموده است که از این تعداد ۹۲ کلاس درس تابحال تحویل شده است.. وی افزود: چنانچه اعتبارات لازم تامین شود طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است ۳۸۴ کانکس در استان به کلاس درس تبدیل شود.
رحمانی با اشاره به اینکه ۳۰۷ کلاس خشت و گلی در استان وجود دارد خاطر نشان کرد: ۷ هزار دانش آموز در این کلاس های درس تحصیل می کنند.
وی با اشاره به برنامه های اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در برنامه ششم توسعه گفت: تخریب و بازسازی، مقاوم سازی مدارس، استاندارد سازی تاسیسات گرمایشی مدارس، نوسازی تجهیزات و حذف مدارس کانکسی از اهداف پیشروی این نهاد در برنامه ششم توسعه است که امید است به این مهم دست یابیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به حادثه مدرسه راه شهدا به لزوم دقت در حفظ و نگهداری کلیه ساختمان های عمومی به ویژه مدارس به عنوان فضاهای خدمت رسان به دانش آموزان عزیز تاکید کرده و افزود مدرسه مذکور با تلاش شبانه روزی کلیه همکاران تلاشگر و پیمانکار مربوط به طور کامل نوسازی و تجهیز شد و اکنون به طور کامل در اختیار دانش آموزان این مدرسه می باشد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


8 + نُه =