محیط‌بانان مهاباد به جلیقه ضد گلوله مجهز شدند

محیط‌بانان مهاباد به جلیقه ضد گلوله مجهز شدند

آراز آذربایجان-رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با هدف مراقبت از جان نیروهای یگان حفاظت از محیط زیست در درگیری با متخلفان، محیط‌بانان این شهرستان به جلیقه ضد گلوله مجهز شدند.
فاروق سخنور با اشاره به وضعیت قابل‌توجه محیط‌زیست این شهرستان و تنوع زندگی حیاط وحش در اطراف مهاباد اظهار داشت: در اراضی این شهرستان گونه‌های متنوع گیاهی و حیوانی زندگی می‌کنند و حفاظت از این ثروت طبیعی نیازمند هوشیاری در مراقبت و روزآمدی تجهیزات است.
وی افزود: در همین راستا همه‌روزه گشت‌های زیادی توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست و محیط بانان این شهرستان در تالاب‌ها و اراضی ملی شهرستان مهاباد انجام می‌شود که در اثنای این مراقبت‌ها احتمال درگیری با متخلفین وجود دارد بنابراین برای مأموران این اداره جلیقه ضد گلوله تهیه و تحویل شد تا مراقبت بیشتری از جان آنان به عمل آید.
به گفته وی این جلیقه‌ها برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های بدنی در مأموریت‌ها برای محیط‌بانان است.
وی افزود: حفاظت از محیط‌زیست و حفظ منابع طبیعی باید از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش به یک امر مهم و درونی تبدیل شود تا تک تک افراد خود را در امر حفاظت از محیط‌زیست مسئول بدانند و در همین ارتباط در اردیبهشت امسال به ۲۱۰ نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان مهاباد آموزش‌های زیست‌محیطی ارائه شد.
سخنور گفت: این دانش آموزان متعلق به مدارس پسرانه شهید رجایی، دبستان دخترانه شهید باهنر، دبیرستان متوسطه دوم عبدالخالق حسن‌زاده و هنرستان دخترانه ابتکار بودند که به آنان مفاهیم زیست‌محیطی، پسماند، مدت زمان تجزیه مواد پلاستیکی و معضلات وجود پلاستیک در طبیعت، بحران کمبود آب و مدیریت مصرف آن آموزش داده شد.
وی هدف از آموزش‌های زیست‌محیطی را آگاهی بخشیدن به معلومات زیست‌محیطی با درک ارزش‌های محیط با فکر و تعمق در فرآیندهای زیستی عنوان کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 18