۱۳۱ هزار تست تشخیص کووید ۱۹ در آذربایجان غربی انجام گرفت

۱۳۱ هزار تست تشخیص کووید ۱۹ در آذربایجان غربی انجام گرفت

آراز آذربایجان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات آذربایجان غربی از انجام ۱۳۱ هزار و ۷۰۰ تست تشخیص کووید ۱۹ در استان خبر داد.
جواد آقازادهدر خصوص تعداد تست‌های انجام یافته افزود: در طول ۲۴ گذشته تعداد یک هزار و ۸۳۰ تست در استان انجام شده است که از این تعداد یک هزار و ۱۸۸ تست مثبت شده است.
وی مجموع تست‌های تشخیص کووید ۱۹ را بیش از ۱۳۱ هزار و ۷۱۳ مورد تست اعلام و عنوان کرد: این آمار نشان دهنده وضعیت نامناسب استان در شیوع بیماری کرونا است و باید همه مردم، موارد ایمنی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از فوت ۲۴ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: تعداد بیماران بستری سندرم حاد تنفسی یک هزار و ۶۳۸ نفر است که از این تعداد ۶۵۰ بیمار با تشخیص قطعی کووید ۱۹ و ۹۸۸ بیمار با احتمال کرونا بستری هستند.
آقازاده درباره بیماران بستری افزود: تعداد ۲۸۵ بیمار در بخش آی سی یو بستری و ۱۰۵ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۴ بیمار بستری جدید به بیماران بستری استان افزوده شده اند که از این تعداد ۹ نفر مثبت قطعی و ۲۱۵ نفر مشکوک به کووید ۱۹ هستند.
آقازاده درباره بیماران فوتی کووید ۱۹ بیان کرد: تعداد ۲۴ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در استان فوت شده است که به تفکیک شهرها از ارومیه و میاندوآب هر کدام ۵ نفر، خوی و بوکان هر کدام ۴ نفر و در شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس و مهاباد هر کدام یک نفر می‌باشند. همچنین ۷ بیمار با تشخیص منفی کرونا فوت شدند.
به گفته آقازاده، تعداد کل بیماران فوت شده با تست مثبت کووید ۱۹ تا تاریخ ۱۷ آبان به ۲ هزار و ۱۱۲ نفر رسید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


چهار + 5 =