نماينده آذربايجان غربي در شوراي عالي استان ها:

تلفات زیادسرطان در آذربایجان نیازمند پیگیری و علت یابی است

تلفات زیادسرطان در آذربایجان نیازمند پیگیری و علت یابی است

گروه خبر:نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها گفت: سونامی ۲۰ میلیون بیکار، پیامدهای ناخوشایندی را در پی دارد. ایرج سلیمان زاده در نطق پیش از دستور خود در سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استانها با طرح سوالی مبنی بر آیا می دانیم که سونامی ۲۰ میلیون بیکار در راه است؟! گفت: این مهم متاسفانه به همراه خود پیامدهای ناخوشایندی از قبیل فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، افت ارتباطات خانوادگی و عدم توجه به بینان خانواده را در پی دارد.وی اظهارداشت:چندین سال است که در جامعه شورایی درباره مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی کشورمان در راستای منویات مقام معظم رهبری صحبت میکنیم و جالب این جاست که هیچ اتفاقی هم نمی افتد.
سلیمان زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به نصب العین قرار دادن سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: بگوئید در این چه کرده ایم؟ درست است که می گوئیم همه در حد توان تلاش میکنیم ولی باید متذکر شد که تباهی یک جامعه درهر حال از کوتاهی مدیران اجرایی و نخبگان آن است.
نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان_ها بیکاری، طلاق، سرطان و اعتیاد را از مهم_ترین مشکلات استانهای کشور عنوان کرد و اضافه کرد: آیا می دانیم که سونامی ۲۰ میلیون بیکار در راه است؟! متاسفانه به همراه خود پیامدهای نا خوشایندی از قبیل فقر اقتصادی مشکلات روحی و روانی، افت ارتباطات خانوادگی، مشاجره، عدم توجه به بینان های خانواده و غیره را در پی دارد.سلیمان زاده درادامه خطاب به مسئولین کشوری بیان کرد: آیا نا امیدی روز افزون دختران تحصیلکرده از پیدا کردن کار مناسب و ازدواج را حس می کنید؟ آیا آمار خودکشی را در کشورمان دارید؟ بایستی خدمتتان عارض شوم که مسئولان به هشدارهایی که به آنها داده می شود توجه نمی_کنند؛ این ماجرا به شدت خطرناک است و باید فکری به حال آنها کرد.وی در ادامه نطق پیش ازدستور خود در سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استانها به مباحث مختلف حوزه انتخابیه خود اشاره کرد وگفت: آذربایجان غربی سه مرز مشترک با دیگر کشورها دارد و استانی با شرایط جغرافیایی و سوق الجیشی است.
عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: آذربایجان غربی فرهنگ و سنن و آداب مشترک با کشورهای همجوار دارد و دروازه تهاجم غرب و دشمن است. می گویند آذربایجان غربی تمدن اقوام و مذاهب فرهنگ هاست. قطب گردشگری ایران زمین است و دارای منابع غنی زیر زمینی و درکشاورزی و در تولید سیب و انگور، چغندر قند کم نظیر است. چشم و سنگرایران اسلامی است.
سلیمان زاده با بیان اینکه آیا مسئولان تا به حال حساسیت استان را درک کرده اند و بودجه ای در خور برای مدیریت و استفاده بهینه ازبخش های فوق الذکر اختصاص داده اند؟ افزود: بایستی یک انقلاب فرهنگی از طرف دولت تدبیر و امید صورت گیرد تا بلکه اندکی از دردهایی از مردم منطقه کاسته شود.
لذا بر این اساس تعجیل در فراهم آوری زیرساخت های ریلی، جاده ای و توسعه اماکن اقامتی و توریستی و تخصیص اعتبار برای حمایت گردشگر سد حسنلو و حفاری در تپه حسنلو را پیشنهاد می کنم.وی در ادامه خطاب به وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بیکاری افراد تحصیلکرده در استانمان قابل تحمل نیست.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، عضو شورای عالی استان ها به وزیر بهداشت نیز افزود: سرطان در استان آذربایجان غربی همچون سایر نقاط کشور به خصوص در قشر بانوان تلفات زیادی می گیرد، این موضوع نیازمند پیگیری و علت یابی است.این در حالی است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی اجرای طرح تحول نظام سلامت، ۷۸ تخت ویژه جدید به بیمارستان‌های آذربایجان_غربی اختصاص یافت.مهدی حسینی در دیدار با فرماندار شهرستان شوط، اظهار داشت: طی اجرای طرح تحول نظام سلامت ۷۸ تخت ویژه بیمارستانی در آذربایجان غربی افزوده شده است.وی بابیان اینکه بنا داریم تا پایان امسال شاهد افزایش ۱۴۰ تخت بیمارستانی ویژه در استان باشیم، تصریح کرد: تا کنون این امر در شهرستان‌های مهاباد، بوکان، پیرانشهر، نقده و شهرستان شوط آماده شده است.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی طرح تحول نظام سلامت را گام موثری در راستای بهبود هر چه بیشتر نظام سلامت عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح شاهد تحول در نظام سلامت استان هستیم.این مسؤول با بیان اینکه بنا داریم وضعیت درمان را بیش از پیش بهبود بخشیم، ادامه داد: افزایش تخت‌های ICU،CCU و سایر تخت‌های ویژه در استان یکی از برنامه‌های مهم در استان است.فرماندار شهرستان شوط نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه مرکز بهداشتی در روستاها و شهرستان‌های شوط طی سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، اذعان داشت: ارتقای شاخصه‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان از اولویت‌هاست.
جواد جبارزاده با بیان اینکه دولت اهتمام جدی در این زمینه دارد، اعلام کرد: میزان هزینه‌کرد برای احداث این چهار مرکز بهداشت روستایی و شهری ۶۵ میلیارد ریال است.این مسؤول با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت گام موثری در راستای بهبود شاخصه‌های بهداشتی و درمانی برداشته است، اظهار داشت: امید می‌رود نگاه دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان شوط در زمینه بهداشت و درمان ویژه باشد تا مشکلات موجود از پیش رو برداشته شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 36