مراقب کلاهبرداری‌ها در خریدهای پایان سال باشید

مراقب کلاهبرداری‌ها در خریدهای پایان سال باشید

آراز آذربایجان-رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی به شهروندان هشدار داد: کلاهبرداران و افراد سود جو همواره از سهل‌انگاری و ناآگاهی کاربران سوء‌استفاده می کنند و به بهانه ایام و مناسبت‌های مختلف سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی سرهنگ اکبر نصرتی در تشریح این موضوع گفت: با عنایت به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و شروع خرید و فروش های شهروندان در سایت های خرید و فروش اجناس دست دوم، کلاهبرداران و افراد سودجو نیز از این فرصت استفاده کرده و سعی در به دام انداختن افراد هستند.
وی ادامه داد: کلاهبرداران با استفاده از ترفندهایی همچون بارگزاری آگهی لوازم خانگی و … با قیمت‌های پایین‌تر کاربران جهت خرید ترغیب نموده و با هدایت شهروندان به درگاه‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.
سرهنگ نصرتی با بیان اینکه اکثر گرفتاری شهروندان ناشی اعتماد بی‌جا به دیگران می‌باشد گفت: قبل از انجام هر گونه خرید و واریز وجه از صحت اطلاعات ارائه شده از سوی فروشنده اطمینان حاصل نموده و در حد امکان خرید بصورت حضوری صورت گیرد.
این مقام انتظامی گفت: جهت انجام خرید‌های اینترنتی به هیچ عنوان از لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی ارائه می‌شود استفاده نکرده و جهت انجام خریدهای اینترنتی خود از رمز پویا که مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران می‌باشد، استفاده کنید.
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هر گونه مشکل و موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) با این پلیس در میان بگذارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 4 =