تمهیدات لازم برای بازگشایی مرزهای آذربایجان غربی فراهم شده است

تمهیدات لازم برای بازگشایی مرزهای آذربایجان غربی فراهم شده است

آراز آذربایجان- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مرزهای استان از فردا، جمعه فراهم شده و امیدواریم مردم نیز در این راستا با مسوولان همکاری داشته باشند.
علی مصطفوی افزود: با بررسی ابعاد مختلف اقدامات برای تردد مرزی، همه نهادهای مسوول از جمله گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و حتی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از بروز مشکل در مرزها به طور کامل و با آمادگی بسیار خوب مستقر هستند.
وی اضافه کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده، افرادی که قصد ورود و خروج از مرزهای آذربایجان غربی را دارند باید ضمن واکسینه شدن، تست پی سی آر منفی نیز به همراه داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی همچنان وضعیت نارنجی و قرمز دارد و احتمال بروز سویه های جدید ویروس در آن سوی مرزها نیز دور از انتظار نیست، شهروندان ایرانی و مسافرانی که قصد ورود به کشور دارند با مسوولان همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه شیوع بیشتر کرونا فراهم نشود.
به گزارش ایرنا، طبق تصمیم ستاد ملی کرونا و با دستور استاندار آذربایجان غربی قرار است مرزهای بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق از فردا، جمعه بازگشایی شود.
این مرزها به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ از اسفند سال گذشته به روی مسافران در ۲ طرف مرز بسته شده بود و بیش از ۱۹ ماه به جز ترددهای محدودی، امکان عبور از آن وجود نداشت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


یک + 5 =