مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی:

تقاضا برای پرواز در فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی فراتر از پرواز موجود است

تقاضا برای پرواز در فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی فراتر از پرواز موجود است

آرازآذربایجان، مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی گفت: نیاز و تقاضا در فرودگاه‌های استان فراتر از تعداد پرواز موجود است.
محمدعلی نائل قراملکی ۳۰ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با تایید وجود مشکل در ناوگان حمل و نقل هوایی افزود: این معضل کشوری است و از طرفی با افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، سال گذشته در فرودگاه ارومیه با مشکل کمبود پرواز مواجه شدیم.

وی با اشاره به آمار پروازها و جابجایی مسافرین از فرودگاه شهید باکری ارومیه طی ۴ ماهه نخست سال افزود: طی سال جاری ۹۹ هزار و ۵۵۴ مسافر در قالب ۹۰۰ پرواز جابجا شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۹۸ هزار و ۹۰۰ مسافر در قالب ۹۲۵ پرواز جابجا شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به برقراری پرواز ویژه اربعین از فرودگاه ارومیه طی سال جاری افزود: امسال با افزایش دو برابری پرواز، ۲ پرواز رفت و برگشت در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۲ شهریور به نجف برقرار خواهد بود.
وی اظهارکرد: تمام امکانات به روز ناوبری در فرودگاه شهید باکری ارومیه تامین شده و این فرودگاه آماده پذیرش هرنوع هواپیما در ۲۴ ساعت روز را دارد.
نائل قراملکی با اشاره به فعالیت ۷ شرکت هواپیمایی در استان گفت: فرودگاه‌های خوی، ماکو و ارومیه در استان فعال و در طول هفته پروازها در این فرودگاه‌ها برقرار است.
وی با بیان اینکه بعد از چند سال برای برقراری پرواز ایمن، نیاز است سطوح پروازی بهسازی شود، گفت: سطوح پروازی فرودگاه ارومیه نیازمند بهسازی دارد که برنامه‌ریزی شده بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه سال آینده انجام شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به جایگاه فرودگاه در حمل و نقل افزود: فرودگاه و حمل و نقل هوایی برای تسهیل جابجایی، صادرات، واردات و توسعه گردشگری موثر است.
نائل قراملکی خبرنگار را دغدغه‌مند و تاثیرگذار در جامعه عنوان کرد و گفت: خبرنگار با بیان واقعیت‌ها و تحلیل مسائل، موشکافی و بیان مشکلات می‌تواند نقاط ضعف موجود را به نقاط قوت تبدیل کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۳:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


− 1 = هشت