استاندار آذربايجان غربي:

تفکرات سیاسی جناحی نباید در بررسی صلاحیت ها تاثیرگذار باشد

تفکرات سیاسی جناحی نباید در بررسی صلاحیت ها تاثیرگذار باشد

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: تفکرات سیاسی، جناحی و فکری نباید در بررسی و رد صلاحیت ها توسط گزینش گران تاثیرگذار باشد.
قربانعلی سعادت در جمع مدیران هسته های گزینش آذربایجان غربی افزود: افراد دخیل در حوزه گزینش باید با مشی و منش اعتدال و میانه روی و به دور از چپ روی و راست روی، نسبت به بکارگیری شایسته ترین افراد اقدام کنند.
وی اضافه کرد: اعمال سلایق جناحی و خطی در گزینش افراد سمی مهلک برای نظام اداری است و نباید فردی را به خاطر داشتن عقیده ای، از خدمت محروم کنیم، البته خطوط قرمزی هم که نظام مقدس اسلامی بر آنها تاکید دارد، باید به طور کامل رعایت شود.
وی اظهار کرد: گزینش باید بدون حب و بغض و کینه ورزی انجام گیرد و بر محور اسلامیت و انسانیت استوار باشد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: کشور بدون حضور تمام نیروها، سلایق، افکار و اندیشه های در چهارچوب نظام مقدس اسلامی رشد و توسعه نمی یابد و دولت تدبیر و امید نیز بر همین اساس، از توانمندی و شایستگی تمام نیروها برای رفع مسائل و مشکلات کشور استفاده می کند.
سعادت با بیان اینکه انحراف در مسیر گزینش افراد، تبعات منفی را در جامعه به دنبال دارد، گفت: هسته گزینش به عنوان چشمی بینا و بازویی توانا برای مدیریت اجرایی کشور باید بر اساس معیارهایی چون تعهد، تخصص، کارآمدی، صداقت و امانتداری نسبت به جذب و بکارگیری افراد اقدام کند.
وی افزود: محقق و مصاحبه گری که در سیستم گزینش مشغول به خدمت می شود، باید آموزش های لازم و مراحل مورد نیاز برای انجام این کار را گذرانده باشد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی گنجینه ای از اقوام و ادیان است که همه اینها در راه انقلاب سرمایه گذاری کرده و شهید داده اند و با توجه به این امر در جذب و بکارگیری نیروی انسانی در سیستم اداری استان، حق و حقوق تمام شهروندان و اقوام و اقلیت ها باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی از پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی و همکاری گزینش در استان استقبال کرد و خواستار تهیه و تدوین طرح این شورا شد.
در این جلسه، مدیران هسته های گزینش دستگاههای اجرایی و اداری آذربایجان غربی مسائل، مشکلات و مطالبات خود را در میان گذاشتند و استاندار آذربایجان غربی نیز نسبت به رسیدگی و رفع مسائل مطرح شده قول مساعد داد.
*تقویت ارزشهای انقلاب و احقاق حقوق مردم باید در گزینش کارکنان مدنظر باشد
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تقویت ارزشهای انقلاب و احقاق حقوق مردم باید در گزینش کارکنان مدنظر باشد.
علیرضا رادفرنیز دراین جلسه افزود: جذب نیروی انسانی در دستگاههای اداری باید متناسب با اهداف و آرمان های آن دستگاه، حفظ و تقویت ارزش های انقلاب و همچنین احقاق حقوق و منافع مردم و شهروندان باشد و بر این امور توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی اضافه کرد: ما باید بدانیم نیرویی را که جذب و بکارگیری می کنیم برای چه کاری، چه مسئولیتی و چه هدفی است و این نکته ای است که هسته های گزینش باید توجه کافی به آن داشته باشند.وی اظهار کرد: هسته های گزینش باید توجه ویژه ای به انتخاب افراد شایسته برای خدمت در بخش های مختلف اداری و اجرایی داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین از هسته های گزینش استان خواست که علاوه بر انجام فرایند تحقیق، مصاحبه و جذب و بکارگیری افراد، در خصوص نگهداری، آموزش و ارتقای سطح عملکرد و کارآمدی نیروها نیز توجه داشته باشند.
نادر صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید، آستین خود را برای مفسده ستیزی و ارتقای سلامت اداری بالا زده است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در پیام خود به همایش مبارزه با فساد، ضرورت اقدام جدی و علمی برای مفسده ستیزی و مبارزه قاطع با آن را مورد تاکید قرار دادند که این پیام باید به صورت جدی مورد توجه تمامی یران و مسئولان و همچنین هسته های گزینش استان قرار گیرد.
وی افزود: اجرا و پیاده سازی دولت الکترونیک گامی مهم برای به حداقل رساندن فساد اداری است و طرح دولت الکترونیک در استان آذربایجان غربی که پایلوت کشوری در این خصوص است، به صورت جدی دنبال می شود.
وی بر لزوم دقت کافی در روند استخدام و گزینش افراد تاکید کرد و ادامه داد: هسته های گزینش با اشرافیت بر قوانین و دستورالعمل های مرتبط، باید نسبت به انتخاب افراد اصلح و شایسته در سیستم اداری اقدام کنند و در این راه، دقت، وسواس و جدیت کافی را داشته باشند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


7 × = چهل دو