۷۰۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند

۷۰۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند

آرازآذربایجان– مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هفت هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.
سعید فریور در آیین بزرگداشت روز جهانی معلول در ارومیه با بیان اینکه امسال در کل ۳۰ هزار و ۸۵۳ نفر مستمر بگیر تحت پوشش هستند اظهارداشت: همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در ماه های آینده وارد سامانه خواهند شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در آذربایجان غربی از سازمان بهزیستی مستمری می گیرند افزود: ما بعلت کمبود اعتبارات قادر به حل تمام خواسته های معلولین نیستیم اما به کمک سازمان های مختلف امکان ارتقا و بهبود مشکلات زیاد است.
فریور گفت: امروز شاهدیم در تلاش هایی که در راستای تقویت تغییرپذیری جوامع در برابر تغییرات و همچنین برای توانمندسازی زنان و مردان در استفاده از فرصتها صورت می گیرد، توجه به حقوق و دغدغه افراد معلول بیش از پیش مدنظر قرار می گیرد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در زمینه مسکن مدد جویی نیز در این هفته ۴۸ باب مسکن افتتاح شده است گفت: با همکاری بسیج سازندگی و سپاه مسکن مددجویی دراستان در حال احداث است.
همچنین به مناسبت بزرگداشت روز معلول در شهرستان سردشت نمایشگاهی از آثار هنری معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال برپا شد، در این نمایشگاه ۳۰ تابلو و ۱۱۰ اثر نقاشی رنگ روغن و طراحی با مداد سیاه از آثار ۱۲ نفر از معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه به مدت ۱۵ روز صبح و عصر در محل مرکز آموزشی و توانبخشی کانی سردشت برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


5 + شش =