تعداد تالاب های بین المللی آذربایجان غربی به ۸ مورد می رسد

تعداد تالاب های بین المللی آذربایجان غربی به ۸ مورد می رسد

آرازآذربایجان،مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: روند قانونی و تخصصی در راستای ثبت تالاب های شیبلوی پلدشت و بورالان ماکو در شمال استان در حال طی شدن است و این دو تالاب در آینده نزدیک به لیست تالابهای بین المللی عضو کنوانسیون رامسر استان اضافه می‌شوند.
سعید شهند افزود: با اضافه شدن این دو تالاب، آذربایجان غربی تنها استان کشور خواهد بود که با هشت تالاب بین المللی عضو کنوانسیون رامسر بیشترین تالاب بین المللی را در خود جای داده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، آذربایجان غربی را از مهمترین استان های تالابی کشور دانست وگفت: وجود ۴۰ تالاب فصلی و دائمی و همچنین ۶ تالاب بین المللی عضو کنوانسیون رامسر در این استان، موید این موضوع است.
شهند در خصوص تخصیص حق آبه زیست محیطی تالابهای استان، بیان کرد: وضعیت تالاب های استان، خصوصا تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در حال حاضر بسیار مطلوب است و دسته جات بزرگ و چند هزارتایی از پرندگان بومی و مهاجر در این تالاب ها حضور دارند.
وی با تاکید بر رعایت قانون حفاظت و احیا تالاب ها، تعیین حد و حدود قانونی تالاب های استان از سوی شرکت آب منطقه ای را امری ضروری دانست و افزود: حفاظت از تالاب ها از وظایف مهم این اداره کل است و هرگز اجازه تصرف، تعدی و تخریب در حرایم قانونی تالاب های استان داده نخواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 7