بیماران حاد تنفسی بستری شده در آذربایجان‌غربی به بیش از ۱۲۵۰ نفر رسید

بیماران حاد تنفسی بستری شده در آذربایجان‌غربی به بیش از ۱۲۵۰ نفر رسید

آراز آذربایجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی استان به خاطر ابتلا به بیماری کرونا گفت: تعداد بستری های بیماران حاد تنفسی در استان به یک هزار و ۲۵۴ نفر رسیده است.
جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷۰ نفر به خاطر ابتلا به بیماری حاد تنفسی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری شده‌اند.
وی اضافه کرد: از کل بیماران بستری در مراکز درمانی آذربایجان غربی، ۴۲۹ نفر مشکوک و ۸۲۵ نفر مبتلا به کرونا هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۲۲۹ نفر است که از این تعداد، ۷۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
آقازاده با اشاره به افزایش ۳۱ نفری تعداد فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به ‌هزار و ۴۸۳ نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.
وی تاکید کرد: با وجود تداوم روند افزایشی ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی، همچنان شاهد بی‌توجهی عده زیادی در این خصوص هستیم که می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیار زیادی شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی نیز از پر بودن تخت‌های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز از وخامت بیشتر اوضاع در صورت تداوم روند بی توجهی مردم خبر داده بود.
تاکنون حدود ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دنیا و بیش از ۵۴۵ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
از مجموع یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز ۲.۸ درصد مربوط به ایران است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = ده