تجلیل از ۱۴۰ نفر از بانوان تاثیر گذار آذربایجان‌غربی

تجلیل از ۱۴۰ نفر از بانوان تاثیر گذار آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، از ۱۴۰ نفر از بانوان استان آذربایجان غربی تجلیل کرد.
نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه در دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار که با محوریت «زنان، نقش آفرینان آینده» و همزمان با سراسر در ارومیه برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی احیاگر جایگاه زن بر اساس آموزه‌های اسلامی در دنیای امروز بوده که این امر زمینه ساز عزت روزافزون بانوان شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشیبا بیان اینکه در زمان جاهلیت ارزشی برای زنان قایل نبودند و وقتی مردان فوت می‌کردند، اموالشان به پسرانشان می‌رسید و زن جایگاهی در این زمینه نداشت اضافه کرد: در دنیای غرب هم همین مسأله بود و زن جایگاهی نداشت؛ طبق کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت، کتک زدن زن در غرب و اروپا افتخار بود و زنان نمی‌توانستند مالک اموالشان باشند.
وی اظهار کرد: اسلام خط بطلانی روی این مسأله کشید و پیامبر اعظم (ص) مقام زن را احیا کرد و نشان داد زن و مرد هیچ تفاوتی از نظر ارزش و جایگاه ندارند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی در کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استان گفت: زنان این سرزمین در تمامی حوزه‌ها حضور فعال دارند و دوشادوش مردان تلاش می‌کنند و به رغم شیطنت‌های دشمنان، بانوان از جایگاهی والا در کشور برخوردار هستند.
رضا ابراهیمی افزود: رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس درخشیدند و حماسه آفرینی کرده اند، در دامن مادران پرورش یافته بودند و به همین دلیل امروز دشمنان عفت و پاکدامنی زنان ما را نشانه گرفته اند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی هم در حاشیه این کنگره به خبرنگاران گفت: معرفی الگوی زن ایرانی – اسلامی، تقویت جریان زن انقلابی با محوریت الگوی سوم زن، معرفی زنان نخبه ایرانی و دستاورد‌های آن‌ها به دور از سوگیری‌های رسانه‌ای توسعه و گسترش فرایند شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار ملی و استانی فراهم سازی زمینه ارتباط، نخبگان کارآفرینان و کنشگران و فعالان در حوزه زنان و ایجاد گفتمان حول محور کنگره بانوان تاثیرگذار در جامعه ایرانی از اهداف برگزاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیر گذار بود.
کنگره ملی بانوان تاثیرگذار با تجلیل از ۱۴۰ نفر از بانوان تاثیر گذار آذربایجان‌غربی در ۸ عرصه علمی، پژوهشی و فناوری، سیاست‌گذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش به کار خود پایان داد.
این بانوان از میان ۸۰۰ بانوی انتخاب شده اند که در سامانه این کنگره ثبت نام کرده بودند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


3 − دو =