تثبیت جمعیت روستاها علاج اصلی مقابله با حاشیه‌نشینی است

تثبیت جمعیت روستاها علاج اصلی مقابله  با حاشیه‌نشینی است

گروه خبر:استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تثبیت جمعیت روستایی و مرزنشینان علاج اصلی مقابله با حاشیه‌نشینی در شهرهاست و توجه به این بخش باید در اولویت مسوولان مرتبط باشد.
به گزارش آراز آذربایجان ، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی اصولی و زیرساختی در راستای تثبیت جمعیت روستایی در استان انجام شود.
وی ادامه داد: این مساله علاوه بر جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی در شهرها به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و بروز پدیده پیری جمعیت روستایی کمک می‌کند.استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: مساله جمعیت جزو فاکتورهای مهم و به عنوان منابع قدرت هر کشور شناخته می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر زندگی راحت در سیاست‌های جمعیتی هر کشور تاثیر مستقیمی دارد و اگر سیاست‌گزاری مناسبی دراین خصوص صورت نگیرد، مساله افزایش جمعیت در برخی مواقع عواقب منفی نیز خواهد داشت.
در این جلسه که ۲ ساعت به طول انجامید اعضای حاضر نقطه نظرهای خود را در خصوص وضعیت جمعیتی استان بیان کردند.شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در راستای اتخاذ تصمیم‌های فرهنگی و اجرای طرح‌های فرهنگی در استان‌هاست و با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه مرکز استان، استاندار و همچنین مدیران کل نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.
پیگیری اجرای طرح‌های فرهنگی سیاست‌گذاری در راستای ارتقا و اعتلای فرهنگی جامعه، رصد مشکلات و معضلات فرهنگی با هدف ارائه راهکار اجرایی، تلاش در راستای افزایش نقش نهادهای فرهنگی در توسعه جامعه، پیگیری مشکلات اعتباری طرح‌ها و حتی نهادهای فرهنگی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش اقدامات فرهنگی و مبتنی بر دین از جمله وظایف و اقدامات این شورا به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 1