امام جمعه اروميه:

تبیین واقعه عاشورا نیازمند فرهنگ‌سازی است

تبیین واقعه عاشورا نیازمند فرهنگ‌سازی است

گروه خبر:امام جمعه ارومیه گفت: نهضت عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) باید در مدارس با استفاده از مبلغان و مداحان فرهنگ‌سازی شده تا به فراموشی سپرده نشود.
به گزارش آرازآذربایجان حجت‌الاسلام مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه ضمن اشاره به خطبه‌های امام حسین (ع) در نماز روز عاشورا، اظهار داشت: امام حسین همواره مردم را ارشاد و دعوت به سوی حقانیت می‌کردند.
وی افزود: آن امام همام همواره می‌فرمودند از خدا بترسید و از دنیا طلبی فاصله گیرید زیرا که دنیا مسیر امتحان و آزمایش بوده و روزی از بین خواهد رفت.قریشی تصریح کرد: امام حسین خطاب به مسلمانان فرمودند مبادا دنیا شما را فریب دهد زیرا اگر دنیا جاویدان بود انسان‌های شایسته‌ای مانند انبیا لایق جاودانگی در این دنیا بودند و این در حالی است که آنان ندای حق را لبیک گفته و به جهان ابدی رهسپار شدند.
امام جمعه ارومیه گفت: امام حسین (ع) به یارانش همواره تاکید داشت که غم دنیا و مصیبت‌های آن را نخورید زیرا که دنیا محل گذر بوده و هیچ‌کس در این دنیا باقی نمی‌ماند پس تقوا پیشه کنید و رضای خداوند را در نظر گیرید شاید رستگار شوید.
*تمام امامام معصوم مسلمانان را به تقوای الهی دعوت می‌کردند
قریشی با بیان اینکه تمام امامان و ائمه معصوم مردم را همواره به تقوای الهی دعوت می‌کردند، اظهار داشت: هدف والای نهضت پیامبران و امامان دعوت به حقانیت و دفاع از آموزه‌های دین بوده که این امر معنایی جز تقوای الهی ندارد.
وی افزود: مسئله مهمی که در قیام امام حسین (ع) بیشتر نمود داشته مبارزه با ظلم و ستم بوده زیرا که ایشان هرگز ظلم متجاوزان را قبول نکرده و زیر ظلم و ستم دشمنان اسلام قرار نگرفتند.
امام جمعه ارومیه گفت: امام حسین (ع) در شرایط بسیار سخت و سهمگین آن زمان در برابر دشمنان و مشرکان ایستادگی کردند و با صراحت اعلام کردند که مرگ حیات و سعادت در زندگی جاوید را به زندگی با ذلت ترجیح می‌دهم.
قریشی اظهار داشت: امام حسین (ع) بارها مشرکان و ریاکاران حکومت آن زمان را به دین اسلام و خودداری از ظلم و ستم نصیحت می‌کردند ولی حیف که این نصیحت‌ها کارساز نبود و گوش مشرکان ناشنوا بود.
امام جمعه ارومیه گفت: امام حسین (ع) در بین صحبت‌های خود خطاب به اهل کوفه و یاران خود فرمودند که ای اهل ایمان ببینید من کیستم، مگر من پسر فاطمه دختر پیامبر شما همان کس که من و برادرم امام حسن (ع) را دو سرور بهشت معرفی کرد نیستم، پس چرا سخن مرا نمی‌شنوید.
وی با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) در صحرای کربلا بسیار اندک بود، افزود: امام حسین (ع) با همان یاران اندک تا آخرین لحظه جان در برابر دشمن ایستادگی کردند و در راه دفاع از دین از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
قریشی با اشاره به اینکه مردم در هشت سال دفاع مقدس نیز در برابر متجاوزان ایستادگی کردند اظهار داشت: مردم ایران با الگوگیری از امام حسین و از خود گذشتگی‌ها و رشادت‌های این امام در برابر دشمنان ایستادند و به پیروزی رسیدند.
*قیام امام حسین و واقعه عاشورا نیازمند فرهنگ‌سازی در مدارس است
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه ایام محرم دارای احترام بوده و قوانین خاص خود را دارد، گفت: لازم است نهضت عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) در مدارس با استفاده از مبلغان و مداحان نهادینه‌سازی شده تا به فراموشی سپرده نشود.
وی افزود: راویان و مداحان از روی واقعیت و حقانیت جریان شهادت امام حسین (ع) را به نسل جدید الغا کنند و از تحریفات بپرهیزند تا شبهه‌ای در این خصوص بین جوانان ایجاد نشود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


2 − = هیچ