نماينده مردم اروميه در مجلس:

افزایش ۴۰ درصدی عوارض آزاد راه ارومیه تبریز ‌پول زور است

افزایش ۴۰ درصدی عوارض آزاد راه ارومیه تبریز ‌پول زور است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر راه وشهرسازی باید مبنای قانونی افزایش ۴۰ درصدی عوارض آزاد راه احداث نشده ارومیه – تبریز را تبیین کند چراکه این افزایش قابل قبول نیست. این پول،‌ پول زور است که از مردم می¬گیرند.
نادر قاضی‌پور گفت: افزایش عوارض در گران‌ترین آزادراه‌ احداث نشده ایران صدای اعتراض رانندگان را درآورده است و باید دادستانی و نهادهای حاکمیتی به این موضوع ورود کنند.
وی بابیان اینکه به جای آنکه با درنظر داشتن وضعیت اقتصادی مردم تلاش شود برای رضایت عمومی از بار هزینه ها کاسته شود در اولین روز از هفته دفاع مقدس هدیه وزارت راه و شهرسازی به مردم آذربایجان افزایش ۴۰ درصدی عوارض آزادراه ارومیه_تبریز بوده است، افزود: عصبانیت مردم کاملا بجاست زیرا عوارض پنج هزار تومان در ابتدای آزاد راه احداث نشده ارومیه – تبریز به هفت هزار تومان افزایش یافته است.سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت فیزیکی آزاد راه ارومیه تبریز به ویژه قطعه سوم آن اصلاً مطلوب نیست و برای ساخت قطعات پنج، شش و تکمیل قطعات یک تا چهار به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
پیمان آرامون اظهار کرد: این روزها دریاچه ارومیه به عنوان یکی از منحصربه‌فرد‌ترین جاذبه‌های توریستی حال و روز قابل قبولی پیدا کرده بنابراین رسیدگی به آزادراه ارومیه تبریز که از میانه این دریاچه می‌گذرد بسیار پر اهمیت است.عوارض میان‌گذر دریاچه ارومیه با عنوان عوارض آزادراه تبریز به ارومیه درحالی دوباره افزایش داشت که این آزادراه درحال احداث بوده و پایان نیافته است و در حال حاضر با عنوان یک مسیر نیمه بزرگراهی درحال استفاده است و باید رانندگان خودروهای سنگین برای تردد از آن سی‌وسه هزار تومان پرداخت کنند.
در حالی که ۷ ماه از سال می‌ گذرد، تعرفه عوارض آزادراه نیمه کاره تبریز – ارومیه با افزایش زیادی مواجه شده است.
جاده شهید کلانتری ارومیه یکی از اصلی‌ترین مسیرهای مواصلاتی بین آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی است که روزانه هزاران خودرو از این مسیر تردد می‌کنند اما تسریع در تکمیل آزادراه ارومیه به تبریز می‌تواند از حجم ترددهای روزانه در این مسیر بکاهد چرا که این جاده هم نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم در شرایط فعلی باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


5 − یک =