تامین آب ۵۰ روستای آذربایجان غربی

تامین آب ۵۰ روستای آذربایجان غربی

آرازآذربایجان،مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از طرح‌های تامین آب شرب، روستای تحت پوشش استان به ۲۰۱۰ روستا افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اظهار کرد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره برداری از طرح‌های آبرسانی به ۵۰ روستای استان آغاز و تعداد روستا‌های تحت پوشش استان و برخوردار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار به دو هزار و ۱۰ روستا رسید.
محمداشرفی گفت: با بهره برداری از این طرح ها، آب شرب پایدار ۵ هزار خانوار روستایی با ۱۹ هزار نفر جمعیت تامین شد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در مرحله اول این قرارداد آبرسانی به ۳۶۷ روستا در ۶ شهرستان استان منعقد شده بود که به ۴۱۱ روستا افزایش یافت.
اشرفی اعتبار اجرای این طرح‌ها را ۹۶۶ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی آن‌ها را ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از تعداد از این روستا‌ها باشیم.
وی با اعلام اینکه از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم ساماندهی آب شرب ۲۰۲ روستای استان انجام و به اتمام رسیده است، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها ۴۲ هزار خانوار روستایی با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت ازآب شرب پایدار برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص کنترل کیفی آب شرب تحویلی به مشترکین گفت: با وجود آزمایشگاه‌ها و انجام آزمایش‌های متعدد، آب شرب ارائه شده به مشترکین در شهر‌ها و روستا‌های استان از کیفیت بالایی برخوردار است.
اشرفی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه‌های کنترل کیفی در تمام شهر‌های استان فعالیت دارند و در آزمایشگاه مرکز استان نیز که جزو آزمایشگاه‌های مرجع کشور است، بصورت روزانه و دوره‌ای آزمایش متعدد بر روی آب شرب استحصالی انجام می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = نُه