بسته‌های حمایتی دولت برای تامین نیازمندان کافی نیست

بسته‌های حمایتی دولت برای تامین نیازمندان  کافی نیست

گروه خبر:عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مردم در پی شیوع بیماری کرونا، بسته‌های حمایتی دولت برای حمایت از نیازمندان را کافی ندانست و نسبت به نبود بانک اطلاعاتی جهت شناسایی افراد نیازمند، انتقاد کرد.
به گزارش آراز آذربایجان،سید تقی کبیری با اشاره به راه‌های تامین مالی و معیشتی افراد روزمزد در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: اگرچه دولت برای قشر آسیب‌پذیر بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است اما این بسته‌های ۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومانی و حتی وام یک میلیون تومانی برای تامین قشر روزمزد و کارگر کافی نیست، ضمن آنکه بخشی از جامعه هدف شناسایی نشدند و نبود بانک اطلاعاتی برای شناسایی افراد نیازمند، معضلی جدی است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بخشودگی قبوض آب، برق، گاز، تلفن و… تا سقف مشخصی را ضروری دانست و افزود: این موارد برای مردم نگرانی‌های بسیاری ایجاد کرده‌ و اگرچه به تاخیر انداختن اقساط بانک‌ها اقدام قابل‌توجه‌ای است اما احتمال سرپیچی برخی از بانک‌ها از این تصمیم بسیار است یا امکان دارد در آینده به دلیل تاخیر در پرداخت، برای مردم جریمه در نظر گیرند.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی دقیق افراد نیازمند در سراسر کشور، اظهار کرد: در نظر گرفتن یک سایت یا سازمان به منظور مراجعه افراد به آن در این برهه از زمان با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب مردم ضروری است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است درصورت اعمال پیشنهادات فوق، دولت تنها می‌تواند تا حدودی ضررهای اقتصادی وارده به جامعه را جبران کند در غیر این صورت اتفاق‌های ناگواری به لحاظ اقتصادی خواهد افتاد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 9