۲۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان‌غربی جذب شده است

۲۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان‌غربی جذب شده است

آرازآذربایجان،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به روند مناسب جذب سرمایه در بخش صنعت استان طی سال جاری گفت: ۲۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری طی نیمه نخست امسال در این بخش جذب شده و این روند در نیمه دوم سال نیز ادامه دارد.
عبدالحمید سرتیپی افزود: در این مدت، ۵۹۲ جواز تأسیس جدید برای احداث واحدهای تولیدی صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۲۷۳ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶ هزار و ۲۲۸ نفر فراهم شود.
وی اضافه کرد: امسال ۸۷ واحد صنعتی نیز با دریافت پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند که با فعالیت این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۴۳۶ نفر را فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: برای بهره برداری از این واحدها ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۹ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان فعال است که برای بهره برداری از این واحدها، ۱۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۴ هزار و ۳۲۸ نفر فراهم شده است.
سرتیپی گفت: همچنین ۲ هزار و ۶۱۰ طرح صنعتی با اخذ جواز تأسیس در حال تکمیل شدن در آذربایجان غربی بوده که برای اتمام این طرح ها یک میلیون و ۱۴۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد.
وی افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدهای تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۲ هزار و ۳۳۱ نفر فراهم شود.
وی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال همچنین ۲۴ واحد راکد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگردانده شده که با این امر، ۲۲۴ نفر به سر کار خود بازگشته اند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


8 − سه =