یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات «مارمیشو» مشاهده شد

یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات «مارمیشو» مشاهده شد

آراز آذربایجان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی شهرستان ارومیه یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده کردند.
مهران نظری گفت: روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی شهرستان ارومیه یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده و دقایقی ازاین‌گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.
نظری گفت: خرس قهوه‌ای ازجمله گونه‌های مهم و حساس بوده که طی سال‌های اخیر جمعیت آن به‌شدت کاهش‌یافته و به همین دلیل برای حفظ و احیا نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین‌شده است.
نظری افزود: آذربایجان غربی به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی ازجمله مناطق مهم و ارزشمند کشور محسوب می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: این مکان زیستگاه خرس قهوه‌ای محسوب می‌شود و تقریباً در تمامی مناطق این استان پراکنش دارد.
وی افزود: در سال‌های اخیر و بعد از ابلاغ برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه ارزشمند تلاش‌های زیادی توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست این استان برای حفظ و احیا نسل خرس قهوه‌ای انجام‌شده است که می‌توان به همکاری در ساخت مستند خرس قهوه‌ای، آموزش و توانمندسازی افراد بومی – محلی، برخورد با تخلفات شکار و صید اشاره کرد.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۹ ب.ظ

دیدگاه


− چهار = 4