برگزاری ۲۰ مسابقه ورزشی ملی و بین‌المللی در آذربایجان غربی

برگزاری ۲۰ مسابقه ورزشی ملی و بین‌المللی  در آذربایجان غربی

گروه خبر: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از برگزاری ۲۰ مسابقه ورزشی ملی و بین‌المللی در آذربایجان غربی در دو ماه گذشته خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان علی خلیلی در آیین تجلیل از مربیان اخلاق مدار و شایسته آذربایجان_غربی در زمینه ورزش، که این مراسم در سالن آمفی‌تئاتر شرکت مخابرات آذربایجان_غربی برگزار شد، اظهار داشت: در دو ماه گذشته ۲۰ مسابقه ورزشی ملی و بین‌المللی در آذربایجان غربی برگزار شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت آذربایجان غربی در زمینه ورزشی، تصریح کرد: در این مسابقات آذربایجان_غربی به خوبی درخشیده است.
خلیلی با بیان اینکه ظرفیت آذربایجان غربی در بخش ورزشی قابل توجه است، اعلام کرد: این استان ظرفیت برگزاری مسابقات بین‌المللی را دارد و باید از این توان نهایت استفاده را ببریم.
وی بر فرهنگ‌سازی در زمینه ورزش‌های همگانی تاکید کرد و افزود: برای این منظور در ایام مختلف سال شاهد برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی هستیم.
*مربیان ورزشی الگوهای برتر جامعه هستند
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی هم گفت: مربیان و پیشکسوتان عرصه های ورزشی الگوهای برتر جامعه در زمینه فرهنگی و اجتماعی هستند.
عیسی قنبری افزود: مربیان تربیت دهندگان جسم و روح ورزشکاران و جوانان این مرز و بوم هستند و در این راستا اخلاق مداری و رعایت منش پهلوانی از خصوصیات بارزی است که موجب متمایز شدن آنان از سایر اقشار جامعه می‌شود.وی اظهار کرد: مدال آوری و کسب عناوین قهرمانی تنها بخشی از وظایف یک ورزشکار و کادر مربیگری است ولی در کنار آن داشتن روحیه والای پهلوانی، انسان دوستی و عرق به وطن و میهن از همه ارزشمندتر و بالاتر است.
قنبری افزود: رسالت اصلی ورزش داشتن بدنی تنومند و نیرومند به همراه ایمان و پرهیزگاری است که می‌تواند موجب سعادت و موفقیت‌های روز افزون در عرصه های ورزشی و اجتماعی هر انسانی را فراهم کند.
وی ادامه داد: در این میان مربیان ورزشی نیز با حضور در صحنه های مهم بین‌المللی سهم عمده ای در اعتلای نام مقدس ایران اسلامی در اقصی نقاط جهان دارند.
قنبری گفت: زمانی که با درخشش ورزشکاران و قهرمانان ایران اسلامی در عرصه های ورزشی، شاهد به اهتزاز در آمدن پرچم سه رنگ کشور و طنین دلنواز سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شویم به عنوان یک ایرانی اشک شوق بر چشمانمان جاری شده و بر ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم که در این میان نقش مربی در کسب این غرور ملی بسیار چشمگیر و موثر است.
وی گفت: ورزش نقش موثری در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فراگیری در جامعه دارد به طوری که در زمان کسب موفقیت‌های ورزشی در سطوح فرا ملی توسط ورزشکاران غرور آفرین، تمام مردم به ویژه جوانان با برپایی جشن‌های همگانی چند روزی را به شادی و پایکوبی پرداخته و شور و شعف خاصی به چهره شهرهای کشور می‌دهند.
وی گفت: داشتن ایمان، روحیه امانت داری رعایت حقوق دیگران، دانش و بینش، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم، گذشت و بخشش و پرهیز از غرور از خصوصیات بارزی است که مربیان و ورزشکاران باید در وجود خود تقویت کنند.
در پایان این مراسم از ۱۶ مربی برتر استان با اهداء احکام و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم که در سالن اجتماعات شرکت مخابرات استان در ارومیه برگزار شد از ۱۶ مربی برتر با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم از صادق موسوی مربی رشته پرتاب چکش، فاطمه شیخ زاده مربی تکواندو مریم جعفر پناه مربی تیراندازی، ابراهیم شاداب مربی کشتی، رسول بنایی کیا مربی والیبال، علی محمدی مربی هندبال، رسول جان آبادی مربی ناشنوایان، رجب نورانی مربی هاکی، رضا میدان رو مربی کاراته، خلیل نسودی مربی بسکتبال فرشید کریمی مربی ورزش‌های رزمی، محرم نشاطی مربی فوتبال، رضا بقایی مربی کونگ‌فو، فیروز طالب زاده مربی بوکس، طاهر جهانگیری مربی شنا و افشار حسنی مربی کاراته تجلیل به عمل آمد.
به گفته مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان، مربیان برتر بر مبنای امتیازات کسب شده و با ارزیابی شاخص‌هایی همچون: مدرک تحصیلی، آخرین درجه مربیگری، سوابق ورزشی، تعداد ورزشکاران راه یافته به تیم ملی تحت مربیگری فرد مورد نظر، سابقه اعزام یا شرکت در مسابقات بین‌المللی به عنوان مربی توانایی برقراری ارتباط موثر با ورزشکاران رعایت اصول بازی جوانمردانه، احترام مسئولیت پذیری، داشتن مقبولیت، محبوبیّت و ارشدیت و نیز شهرت کاری و اخلاقی و در نهایت داشتن آراستگی و وقار ظاهر، رعایت شئون دینی، اجتماعی و عرقی انتخاب شده‌اند.
در پایان این مراسم به پنج نفر از برندگان مسابقه پیامکی به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


9 − = هفت