گزارش//

پایتخت والیبال آسیا در تدارک یک میزبانی شایسته

پایتخت  والیبال آسیا  در تدارک  یک میزبانی شایسته

گروه گزارش: کمتر از ۱۲ روز به برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه باقی مانده است و شهر عاشقان والیبال و پایتخت والیبال آسیا آماده میزبانی از نمایندگان ۱۸ کشور آسیایی است.
از چند ماه قبل که میزبانی بیست و دومین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا به ارومیه نهایی و تصویب شد علاوه بر شور و شوق مردم والیبال دوست ارومیه، مسئولان ورزشی و سیاسی استان برنامه ریزی هایی برای برگزاری مطلوب و با کیفیت این مسابقات را شروع کرده اند تا شاهد یک میزبانی با کیفیت و در تراز جهانی از طرف ارومیه باشیم.
ارمیه با دارا بودن ظرفیت ها و زیرساخت های لازم برای یک میزبانی با کیفیت و مطلوب و همچنین میزبانی شایسته در رقابت های لیگ ملت های والیبال در سال ۹۸و AVCکاپ در سال ۸۹ نشان داده شرایط و توانایی برگزاری و میزبانی از رقابت های بین المللی را دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی کمیته ستاد بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا افزود: زیر ساخت های لازم برای میزبانی از مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا فراهم شده است.
ابراهیمی با تاکید به اینکه ورزشگاه ۶هزار نفری و ۳هزار نفری آهندوست ارومیه برای برگزاری مسابقات آماده شده و نواقص آن ها برطرف شده است، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۱۸کشور اعلام حضور کرده اند که یک فرصت برای شناساندن ظرفیت های ورزشی،فرهنگی استان است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه ارومیه ۲۸ مرداد لغایت ۴شهریور ماه میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا است، اظهار کرد: هماهنگی ها و اقدامات لازم انجام شده تا این مسابقات به نحو شایسته در استان برگزار شود.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی درخصوص آمادگی برای میزبانی مسابقات والیبال افزود: طی دو روز آینده فرآیند نصب کفپوش های سالن های غدیر و شهید آهندوست به پایان می‌رسد ، ضمن اینکه تعویض صندلی های شکسته ، تعمیرات مربوط به رختکن ها و سرویس های بهداشتی و کارهای جزئی هم به زودی به اتمام خواهد رسید تا سالن ها آماده میزبانی باشند.
سجاد بیرامی در مورد پوستر بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا تصریح کرد: هفته‌ی آینده و طی مراسمی از پوستر رسمی مسابقات رونمایی خواهیم کرد.
وی بااشاره به اینکه تیم ملی ایران از ۱۴ مرداد برای برگزاری اردو وارد ارومیه شده، خاطرنشان کرد : سعی داریم با هماهنگی‌ فدراسیون والیبال ایران و آسیا در حاشیه ی برگزاری مسابقات از پیشکسوتان که سرمایه های اصلی ورزش این استان هستند تقدیر کنیم .
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همکاری ، اتحاد و همدلی مثال زدنی در این میزبانی بزرگ نقطه ی عطف این مسابقات است و تمام سعی خود را خواهیم کرد که با کار تیمی میزبانی تاریخی را رقم بزنیم.
رئیس هیئت والیبال آذربایجان غربی با بیان اینکه بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد لغایت ۴ شهریور ماه به میزبانی شهر ارومیه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده کاروان تیم ملی والیبال ایران از روز شنبه ۱۴ مرداد وارد شهر ارومیه میزبان بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا شده و اردوی تیم ملی والیبال ایران از روز ۱۵ مرداد ماه به میزبانی سالن غدیر ارومیه آغاز خواهد شد .
پیمان رضایی یاد آورشد: سعی شد تا زمان آغاز اردوی تیم ملی والیبال مراحل آماده سازی سالن ها را به اتمام برسانیم‌ ، ضمن اینکه کفپوش استاندارد مسابقات نیز ظرف دو روز آینده در سالن‌ها نصب خواهد شد تا اردوی تیم ملی والیبال ایران در بهترین شرایط برگزاری شود و همه ی شرایط برای میزبانی خوب در این مسابقات مهیا شود.وی در مورد حضور تیم ها در ارومیه خاطر نشان کرد : طبق هماهنگی های انجام شده با فدراسیون والیبال تیم های پاکستان و عراق زودتر از سایر تیم ها وارد ارومیه خواهند شد تا بازی‌های تدارکاتی برگزار کنند.
ناظر کمیته آماده سازی، فنی و عمرانی محل برگزاری مسابقات در خصوص نحوه آماده سازی سالن های ورزشی ارومیه برای برگزاری مسابقات والیبال مردان آسیا، گفت: سالن ۳ هزار نفری شهیدان آهندوست در زمان کرونا به منظور انجام واکسیناسسیون در اختیار ستاد مدیریت و مقابله با کرونا و دانشگاه علوم‌پزشکی قرار گرفته بود، که کفپوش آن با مشکلات زیادی مواجه شده است به همین منظور کفپوش جدید استانداردی برای آن تهیه شد.
عباسی با اشاره به مشکل روشنایی سالن آهندوست، تصریح کرد: سیستم روشنایی سالن مطابق استاندار های فدراسیون باید ۱۵۰۰ لوکس باشد که به کمک تیم فنی و شرکت توزیع نیروی برق به ۱۸۰۰ لوکس رسانده شده که مورد تایید فدراسیون والیبال و به ویژه کنفدراسیون والیبال آسیا است.
وی افزود: با قرار دادن چند دکل در محوطه بیرونی مشکل نور این مناطق هم به طور کامل مرتفع شده است.ناظر کمیته آماده سازی، فنی و عمرانی محل برگزاری مسابقات با اشاره به قرار دادن سیستم های سرمایشی و تهویه هوای بروز در سالن ها، یادآور شد: ۲ دستگاه چیلر برای تهویه و متبوع کردن هوای سالن ها حداکثر ظرف ۲ روز آتی نصب خواهند شد.
عباسی در خصوص روند آماده سازی سالن ۶۰۰۰ نفری غدیر نیز اظهارکرد: سالن غدیر وضعیت نسبتاً مطلوبی دارد و کفپوش آن با کفپوش مخصوص مسابقات تعویض شده است.
وی در ادامه به مشکلات شیرآلات سرویس های بهداشتی اشاره کرد و گفت: این مشکلات به طور کامل رفع شده و همچنین جایگاه ویژه خبرنگاران و گزارشگران نیز طی چند روز آینده آماده خواهند شد.
عباسی در پایان خاطرنشان کرد: دوربین های ویدئو چک و اسکوبرد نیز تهیه شده و طی چند روز آینده آماده نصب در محل مسابقات است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازایسنا، میزبانی برنامه ریزی شده و مطلوب رقابت های مهم ورزشی همچون والیبال در کنار حفظ جایگاه ورزشی ایران در دنیا، نقش بسزایی در بحث گردشگری ایفا می کند چرا که این رقابت ها یک دریچه ای است که ظرفیت ها و قابلیت های شهر میزبان را به دنیا معرفی وتبیین می کند بنابراین هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه های مربوطه برای برگزاری مسابقات این چنینی ضروری است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 48