برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای عرفه در ارومیه

برگزاری  مراسم بزرگداشت شهدای عرفه در ارومیه

گروه گزارش: نهمین سالگرد بزرگداشت شهدای عرفه با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، قربانعلی سعادت استاندار این استان به همراه جمعی از مدیران کل، روسای ادارات و دستگاه‌ها، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا و انبوهی از شهروندان ارومیه در حسینیه عاشقان ثارالله این شهر برگزار شد.
در این مراسم سردار علی فضلی با گرامیداشت یاد شهید احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۱۹ دی در تاریخ نظام اسلامی یادآور حوادث بزرگی از جمله قیام مردم قم در سال ۵۶ و آغاز جرقه‌های روشنی بخش انقلاب اسلامی و علاوه بر آن سالروز انجام عملیات غرور آفرین کربلای ۵ و نیز یادآور شهادت جانگداز شهدای روز عرفه در هواپیمای فالکون سپاه در ارومیه است.
وی با تمجید از شخصیت تک تک شهدای حادثه سقوط هواپیما در ارومیه تصریح کرد: من با برخی شهدای این حادثه بیش از ۲۵ سال سابقه آشنایی و تعامل داشتم و شهادت می‌دهم که آنان در همواره در رکاب رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا جانانه تلاش کردند و از هیچ کوششی فروگذار نبودند.سردار فضلی افزود: سرتاسر آذربایجان‌غربی و کردستان صحنه رشادت این شهدا بود چراکه آنان به جغرافیا و شرایط منطقه کاملاً آشنا بودند و امروز همه ما به مجاهدت‌های این شهیدان مدیونیم و امنیت پایدار حاکم بر منطقه نتیجه تلاش‌های شهداست.
*کربلای ۵ دژ مستحکم غربی آمریکایی را در عراق فرو ریخت
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جا دارد برای تک تک یازده شهید روز عرفه یادواره‌های جداگانه برگزار شده و معرفی کاملی از هر کدام از آنها انجام شود.
وی اظهار داشت: شهدای عرفه افرادی ولایی و رهرو امام و مقام معظم رهبری بودند و همواره از نعمت بصیرت برخوردار بوده و جانانه در تمامی عرصه‌های ایثار و خدمت تلاش می‌کردند.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با تشریح چگونگی پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ گفت: در حقیقت ناکامی در کربلای ۴ که فقط در چند ساعت از دست رفتن تلاش‌های ۴ ماهه را در پی آورده بود پله پیروزی در عملیات کربلای ۵ بود چراکه امام امت از رزمندگان اسلام خواسته بود که دژ دشمن را بشکنند.
وی افزود: عملیات کربلای ۵ به گونه‌ای بود که کسی تصور نمی‌کرد ایران بتواند بر دشمن چیره شود چراکه رژیم بعث با کمک آمریکا و دولت‌های غربی عربی دژی مستحکم را به طول ۵٫۵ کیلومتر در مقابل بصره احداث کرده بود و گمان می‌کرد ایران نخواهد توانست بدان ورود کند.
*امنیت پایدار غرب کشور مرهون رشادت فرماندهان شهید منطقه است
سردار فضلی با تشریح چگونگی اعلام آمادگی برخی فرماندهان از جمله سردار شهید احمد کاظمی فرمانده وقت لشگر نجف اشرف برای تسخیر جبهه دشمن و شکستن دژ مستحکم رژیم بعث عراق گفت: رزمندگان اسلام سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما باید به تکلیف خود عمل کنیم و نتیجه دست خداست را آویزه گوش خود کرده بودند بنابراین مشتاقانه به میدان رزم می رفتند چراکه عمیقاً معتقد بودند در هر صورت پیروزی با آنان است چراکه هم فتح را پیروزی می دانستند و هم شهید شدن در راه خدا را فیض عظیم بر می‌شمردند و پیروزی در عملیات کربلای ۵ نتیجه این نوع نگاه به دفاع مقدس بود.
وی کسب پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ از جمله در کربلای ۵ را نتیجه دعای خیر حضرت امام و مردم ارزیابی کرد و گرو گذاشتن آبروی شهدا و امدادهای الهی را در سرانجام چنین عملیات‌هایی نتیجه بخش خواند.
سردار فضلی با ذکر خاطراتی از چگونگی ماموریت شهید کاظمی در ارومیه و سقوط هواپیما به معرفی کوتاهی از برخی شهدای این ماموریت پرداخت و شناخت عملی فرماندهان شهید سپاه از شرایط جغرافیایی منطقه در کردستان و آذربایجان غربی را بسترساز کسب امنیت پایدار در این مناطق خواند.
*آذربایجان غربی سرزمین حماسه سازی‌های جاوید است
در این مراسم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید این خطه اظهار داشت: شهدای عرفه ۱۱ ستاره درخشان سرزمین حماسه ساز آذربایجان غربی هستند.
سردار عابدین خرم گفت: آذربایجان غربی سرزمین حماسه سازی شهدای بزرگی همچون کاظمی، بروجردی، شوشتری و باکری است و نقش این شهدا و یارانشان در حراست از انقلاب و پاسداری از مرزهای کشور در این منطقه برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.
وی با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بسیجی آذربایجان غربی در این مراسم با تجلیل از خانواده شهیدان آذرین پور و بصیری افزود: این دو شهید نیز از یاران شهید حاج احمد کاظمی بودند که نامشان در دفتر شهادت در میان ۱۲ هزار شهید والامقام این سرزمین ثبت شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 4 =