مدیرکل بهزیستی استان:

پذیرش فرزندخواندگی در آذربایجان‌غربی افزایش یافت

پذیرش فرزندخواندگی در آذربایجان‌غربی افزایش یافت

آرازآذربایجان،مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی از رشد ۱۸ درصدی فرزند خواندگی در استان خبرداد.
پروین محمدپوری افزود: طی سال گذشته ۴۱ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که این آمار در سال ۱۴۰۱، ۳۵ مورد بود و آمارهای مقایسه ای رشد ۱۸ درصدی فرزندخواندگی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه ساز و کاری در سازمان بهزیستی ایجاد شده است که هر کودکی که وارد این سازمان می شود بلافاصله تعیین تکلیف می شود، افزود: در صورتی که مدارک و کارهای قضایی پرونده متقاضیان تکمیل باشد روند واگذار فرزند به متقاضیان سرعت می یابد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در خصوص شرایط و قوانین فرزندخواندگی نیز یادآور شد: داشتن سلامت جسم و روان، عدم برخورداری از سوء مصرف مواد مخدر، عدم سوءپیشینه کیفری، تمکن مالی، ثبات شغلی، ثبت نام درر سامانه ملی فرزند خواندگی، بررسی مستندات در سامانه توسط کارشناسان، بازدید منزل و بررسی شرایط و ثبت در لیست انتظار فرزند خواندگی در صورت تأیید مراحل فوق از شرایط و قوانین فرزند خواندگی است.
وی همچنین با اشاره به سایر خدمات بهزیستی استان و تعداد تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ گفت: طی سال گذشته ۴۹ هزار و ۷۵۰ تملس با خط ۱۴۸۰ تماس گرفته شده که این آمار در سال ۱۴۰۱، ۴۳ هزار و ۲۶۲ مورد بود و رشد ۱۶ درصدی را شاهد هستیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


2 + = یازده