نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

بررسی لایحه مبارزه با قاچاق در شرایط فعلی کار عبثی است

بررسی لایحه مبارزه با قاچاق در شرایط فعلی کار عبثی است

گروه خبر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی موافقت کردند.
به گزارش آرازآذربایجان ، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب و شاهن‌دژ در مجلس، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اعلام اخطار قانون اساسی اظهار داشت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد ایراد شورای نگهبان قرار دارد و بررسی آن در شرایط فعلی کار عبثی است.
وی گفت: طبق قانون اساسی، این لایحه باید از دستور کار مجلس خارج شود؛ در جلسه سران قوا نیز چنین تفاهمی صورت گرفته است.
در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، این اخطار قانون اساسی را وارد دانسته و به رأی گذاشت.
نمایندگان مجلس نیز با ۱۱۰ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن، با ارجاع مجدد این لایحه به کمیسیون اقتصادی و خارج شدن آن از دستور کار مجلس موافقت کردند.
این در حالی است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را به رأی نمایندگان گذاشته بود و نمایندگان با ارجاع این لایحه به کمیسیون مخالفت کرده بودند.
با خارج شدن این لایحه از دستور کار صحن علنی مجلس و ارجاع آن به کمیسیون اقتصادی، احتمال می‌رود لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم CFT در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.
پس از تصویب از دستور خارج شدن لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعداد زیادی از نمایندگان مقابل هیئت رئیسه تجمع کردند.نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر، خطاب به مطهری این کار را خلاف قانون اساسی اعلام کردند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


شش × 8 =