باران زندگی مردم در خوی را مختل کرد

باران زندگی مردم در خوی را مختل کرد

آرازآذربایجان،با وجود هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی و احتمال جاری شدن سیل و سیلاب، شب گذشته بار دیگر سیلاب و آب گرفتگی ها مردم و مسئولین خوی را غافلگیر کرد و خیابان ها و کوچه ها و میادین خوی در محاصره آب قرار گرفتند.
بر اساس مشاهدات عینی در خوی سطح آب در خیابان های اصلی تا حدی بالا بود که مردم و وسایل نقلیه نمی توانستند به عبور و مرور و تردد در سطح شهر ادامه دهند و آب وارد مغازه ها شده بود. مکررا چندین بار برق های خوی قطع شده است و بارش باران زندگی مردم را مختل کرده است.
معضل آبگرفتگی خیابان ها و معابر خوی چندین سال است حل نشده و مسئولین مربوطه بخصوص شهرداری جواب های سربالا و غیر علمی می دهند!
محمد بهجتی عضو شورای شهر خوی اظهار کرد : متاسفانه سیلاب در سطح خیابان ها جاری شده و زندگی مردم را مختل کرده است و بجای اینکه این نعمت الهی در این فصل سال جمع آوری و در فصول گرم استفاده شود بدون هیچ گونه طرحی به امان خدا ول شده و شهر را دچار آشفتگی کرده است.
وی همچنین در خصوص طرح مطالعه برای مهار آب های جاری و سطحی خوی اظهار کرد: هزینه اش بالاست.
خلیل از شهروندان خویی ساکن منطقه احمدنیا اظهار کرد: سالیان سال است که تا باران می بارد خیابان احمدنیا مانند دریا می شود و عبور و مرور مردم و خودرو ها مختل می شود.
مینا شهروند دیگر اهل خوی تصریح کرد : چندین ساله در خوی تا باران می بارد شهر و کوچه ها پر از آب می شوند و مسئولین فقط قول می دهند اما کاری نمی کنند.
این شهروند خویی با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده در شهر ادامه داد: هنوز شهروندان زیادی درگیر تلفات و ویرانی های زلزله های سال گذشته هستند که سیلاب هم باری دیگر بر دوش مردم شد.
شهسوار، رییس شورای شهر خوی اظهار کرد : کمک های لازم را برای حل مشکل ترددو رهایی مردم و خودروها از دست سیل به مناطق حادثه دیده ارسال می شود.
حال با توجه به اینکه برای اجرای طرح مطالعاتی مهار آب های سطحی خوی در مدت ۱۷ سال هیچ اقدامی نشده و فقط مواقعی که سیل شهر را محاصره می کند از این طرح سخنی گفته می شود ضروری است مسئولین ارشد شهرستان و استان با نگاهی جدی اقدامات عملی را برای رهایی خوی و مردمش از دست سیلاب ها را انجام دهند تا بیشتر از این زندگی مردم دچار اختلال نشود و آرامش و امید به زندگی مردم بازگردد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


شش − 6 =