رئيس سازمان پدافند غيرعامل در اروميه:

ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه سایبری است

ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه سایبری است

گروه خبر: رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون جزء ۱۰ کشور دنیا است که دارای مالکیت دفاعی در حوزه سایبری بوده و بر این اساس استراتژی منحصربه‌فرد و برنامه‌های جامعی نیز تدوین کرده‌ است.
به گزارش آراز آذربایجان سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در نشستی خبری که در سالن اجتماعات معاونت سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسان، تأسیسات و تجهیزات حساس و حیاتی کشور در برابر تهدیدهای احتمالی دشمنان است که بر این اساس لازم است این مسئله در مباحث توسعه‌ای کشور وارد شوند.
وی با اشاره به تغییر و تحولات سیاسی در کشور و انتصاب و جابجایی مدیران اجرایی دولتی، بر لزوم احساس نیاز برای بازنگری در سیاست‌ها و رویکردهای تخصصی پدافند غیرعامل تأکید کرد و افزود: موضوع پدافند غیرعامل به نوعی مدیریت تهدیدات بر کشور بوده و بر این اساس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
جلالی با اشاره به تغییر و تحول‌های سریع در ماهیت تهدیدها، بر لزوم تغییر در قدرت دفاعی کشور متناسب با ماهیت تهدیدها اشاره کرد و افزود: تنها در این صورت است که می‌توان به امنیت پایدار داخلی و مقاوم در برابر تهدیدهای دشمنان رسید.رئیس سازمان پدافند غیرعامل پدافند را بی‌اثر کردن تهدید بر کشور عنوان کرد و افزود: در گام نخست باید تهدیدها را شناسایی کرد و با شناخت دقیق و تخصصی آن تهدیدها پیامدهای آن را بر کشور احصاء کرده و رویکرد دفاعی جدید را به کار بست. وی تصریح کرد: اگر رویکردها در این زمینه ثابت و استاتیک باشند اقدامات دفاعی انجام شده قدرت مقابله با تهدیدهای آینده کشورهای دیگر را نخواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۶ میلادی به بعد جنگ سایبری در دنیا به وجود آمده است، گفت: اکنون ساز و کارهای ارتش سایبری در برخی کشورها وجود دارد که این مسئله خود ضرورت دفاع در برابر اینگونه تهدیدها را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اقدامات مقابله‌ای مناسب ایران در این زمینه گفت: اکنون ایران جزء ۱۰ کشور دنیا است که دارای مالکیت دفاعی در حوزه سایبری بوده و بر این اساس استراتژی منحصربه‌فرد و برنامه‌های جامعی نیز تدوین کرده‌ایم.جلالی به تهدیدات بیولوژیکی و زیستی کشورها علیه یکدیگر نیز اشاره کرد و افزود: این تهدیدها در شش حوزه آب، غذا، کشاورزی، دام، انسان و محیط بوده‌اند که باید توان مقابله‌ای خود را در برابر این نوع تهدیدها نیز افزایش داد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = دوازده