به علت کهولت سن

امام جمعه ارومیه تغییر کرد

امام جمعه  ارومیه  تغییر  کرد

گروه خبر: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام جمعه ارومیه به علت کهولت سن تغییر یافت و به همین دلیل نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت‌الاسلام مهدی قریشی اقامه می‌شود.
آیت‌الله علی‌اکبر قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: حجت‌الاسلام مهدی قریشی به عنوان امام جمعه ارومیه انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام حسنی به دلیل کهولت سن نیاز به استراحت داشتند، تصریح کرد: نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت‌الاسلام مهدی قریشی اقامه می‌شود.
حجت‌الاسلام حسنی عمری را در مبارزه بی امان با ضد انقلاب گذراند و تمام تلاش خود را برای نابودی اهداف و منافع دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکار برد و بارها به دلیل صراحت لهجه و خطاب‌های صادقانه و دوست داشتنی‌اش مورد توهین و تهمت‌های رنگارنگ ضد انقلاب قرار گرفت.
افشاگری‌های بی امان این مرد خستگی ناپذیر و کوتاه نیامدن از مواضع راستینش موجب شد تا همیشه دشمنان ایران اسلامی از حسنی در هراس باشند و بدانند در موعد حادثه او لباس رزم پوشیده و در میدان دفاع از انقلاب اسلامی حاضر خواهد شد.
وی یکی از اصلی‌ترین منتقدان جریان چپ کمونیستی در ایران اوایل انقلاب و از جمله شخصیت‌هایی بود که استان سرفراز آذربایجان غربی را از شر اشرار سازمان دهی شده غرب و شرق رهایی بخشید، همچنین حسنی در دوران اصلاحات نیز قاطعانه در برابر سیاست‌ها و رویه‌های نادرست دولت مقاومت کرد و مردم را همچنان در صف ولایت و رهبری و مرجعیت سازماندهی می‌کرد.
*زندگینامه
حجت الاسلام غلامرضا حسنی در روستای بزرگ آباد که یکی از روستاهای بزرگ ارومیه هست در سال ۱۳۰۶ متولد شدند، یعنی با این حساب الان ۸۳ سال عمر کردند. بیشتر عمرشان هم به مبارزه گذشته است.
در نوجوانی مدتی در حوزه علمیه ارومیه مشغول تحصیل بودند و در سال ۱۳۳۴ به حوزه علمیه قم رفتند. خودشان مطرح کرده‌اند که آن موقع من برای اولین بار با شهید آسید مجتبی نواب صفوی آشنا شدم و ایشان در همین مدرسه فیضیه قم مطالبی را بیان فرمودند و مسئله مبارزه با رژیم شاه را مطرح کردند و صحبت‌های ایشان به گونه‌ای در من تاثیر کرد که من هم تصمیم گرفتم علیه رژیم ستم شاهی مبارزه کنم.از آنجا که وضعیت استان در دوران جوانی ایشان بسیار بغرنج و بحرانی بود و گروه‌های شرور و مسلح امنیت مردم را به خطر انداخته بودند، ایشان از همان ابتدای ورودشان به اجتماع، ناگزیر سلاح به دست گرفتند.
حتی در سال ۳۶ یا ۳۷ که خدمت امام خمینی (ره) می‌رسند، یکی از طلاب خدمت امام مطرح می‌کنند که آقای حسنی مسلح هستند. بعد امام می‌فرمایند آقای حسنی! اسلحه را برای چه تهیه کردید؟ و ایشان می‌گویند که اگر اجازه بدهید من اسلحه را تهیه کرده‌ام شاه را بکشم!
این خاطره در ذهن مبارک امام (ره) تا در سال ۱۳۵۸ که آقای حسنی باز خدمت امام (ره) که می‌رسند آنجا همین مسئله اسلحه و مسلح بودن آقای حسنی دوباره مطرح می‌شود که حضرت امام (ره) با یادآوری سابقه مسلح بودن ایشان می‌فرمایند که ما همه باید مثل آقای حسنی مسلح باشیم.
آقای حسنی از همان سال ۴۲ با علمای شهر و با حوزه علمیه قم در ارتباط بودند و مبارزات مردم استان علیه رژیم را هدایت می‌کردند، ایشان بارها ممنوع المنبر شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند و حتی در مبارزه با رژیم کار ایشان و انقلابیون مسلح ایشان به حدی بالا گرفت که ارتش با تانک وارد خیابان‌های ارومیه شد و مسجد اعظم را با گلوله مستقیم تانک مورد هدف قرار داد که در آن جریان تعدادی از مردم شهید و مجروح شدند و البته با حمله مردم به تانک‌ها، ارتشی‌ها عقب نشستند و شکست خوردند؛ می‌خواهم بگویم که اگر به مبارزات مسلحانه ایشان با رژیم اشاره می‌کنیم، مبارزات تمام عیاری بوده است و نه تک تیراندازی‌های هر از گاهی.
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی فرزند آیت‌الله علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری است.
وی در کودکی تحت نظارت پدر تربیت شده و تحصیلات را تا مقطع دیپلم در شهرستان ارومیه به اتمام رسانده و پس از انجام خدمت سربازی در سال ۶۳ وارد حوزه علمیه تبریز شده است.قریشی بعد از اتمام دروس مقدماتی در حوزه علمیه تبریز و بناب در سال ۱۳۶۷ به قم عزیمت کرد و حدود ۱۰ سال از محضر اساتید گران‌قدر حوزه قم کسب علم کرده و در دروس آیات عظام شیخ جواد تبریزی، جوادی آملی فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و… کسب فیض کردند.
وی در سال ۱۳۷۷ به عنوان قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه منصوب شده بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 1