نماينده مردم اروميه در مجلس:

نمایندگان برای حمایت از کشاورزان آذربایجانی فکر اساسی بکنند

نمایندگان برای حمایت از کشاورزان آذربایجانی  فکر اساسی  بکنند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه مقدار زیادی سیب درختی در سردخانه آذربایجان غربی مانده و به فروش نرسیده است، از نمایندگان خواست برای فروش رساندن این محصول و حمایت از کشاورزان فکری اساسی کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تذکر به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و آموزش و پرورش گفت: لازم است هر چه سریعتر نسبت به پرداخت معوقات، مطالبات و حقوق معلمان به ویژه حق‌التدریسان اقدام شود.
وی همچنین با تذکر به معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای جهانگیری باید هر چه سریعتر نسبت به ارائه لیست دریافتی‌های قرضی اهدایی خارجی به ستاد احیای دریاچه ارومیه اقدام کند هر چند هزینه کرد ریالی آن ستاد به هیچ عنوان مورد تأیید اینجانب به عنوان نماینده ارومیه نیست.قاضی‌پور همچنین در خصوص تسریع در جلوگیری از افزایش بی رویه ارز و حفظ ارزش پول ملی به رئیس جمهور تذکر داد و گفت: از رئیس جمهور، وزرای بهداشت و علوم می‌خواهم نسبت به کاهش شهریه دانشجویان تمامی دانشگاه‌های دولتی اعم از پردیس‌ها، غیرانتفاعی‌ها، پیام نور و … اقدام کنند در واقع باید از مسئولان پرسید چرا دانشگاه‌های دولتی را به خصوصی تبدیل کرده‌اند، مگر مجلس به آنها بودجه نمی‌دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تذکری مجدد به رئیس دولت، عنوان کرد: آقای روحانی از شما می‌خواهم دستور فرمایید معوقه حقوق کارگران برخی از کارخانجات تولیدی پرداخت شود، همچنین بیش از ۵۰ درصد کارگران فاقد مسکن هستند که باید برای آنها فکری شود ضمن آن که نسبت به پرداخت بدهی دولت به کارگران و تأمین اجتماعی اقدام شود.
وی با تأکید بر اینکه باید سطح پوشش بیمه کارگران ساختمانی افزایش یابد چرا که در قانون چیزی به عنوان سهمیه‌بندی نداریم، گفت: بیمه قالیبافان در حالی لغو شده است که امسال در بودجه برای آنها مبلغ مناسبی در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری از وزیر علوم خواست از بلوک بندی دانشگاه پیام نور جلوگیری کند چرا که مشکلات بسیاری را برای کشور به همراه دارد.قاضی پور ایجاد عدالت میان کارمندان دولت را از رئیس جمهور خواستار شد و افزود: اگر حقوق برخی‌ها ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند دیگر کارمندان به ویژه فرهنگیان، کارگران و بازنشستگان لشکری و کشوری نیز باید شامل این میزان افزایش حقوق شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وزارت آموزش و پرورش نیز بیان کرد: متأسفانه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات طرح پشتیبانی و حمایت از آموزش و پرورش را رد کرده است که این به معنای جفای بیشتر در حق آموزش و پرورش است./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۵:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 10