اصلاح واحد پولی تجربه‌ای شکست خورده است

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه اصلاح واحد پولی کشور گفت:طرح اصلاح واحد پولی و حذف ۴ صفر در ۲۸ کشور جهان اجرا و شکست خورده است؛ بهتر است بررسی این موضوع را به مجلس آینده موکول کنیم تا با کار کارشناسی و زمان بیشتر، این امر مهم را به سرانجام برسانند.
به گزارش آراز آذربایجان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه اصلاح واحد پولی کشور، گفت: حذف ۴ صفر و تغییر واحد پولی از مسائل مهم کشور است و رهبر معظم رهبری نیز بارها در این باره صحبت کرده‌اند، اما این تغییرات باید در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم انجام شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: ثروتمندان از این فرصت طلایی که دولت در قالب لایحه حذف چهار صفر ارائه کرده، به شکلی پاس گل به آنها می‌دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اصلاح واحد پولی کشور در شرایط فعلی تنها یک نمایش برای حفظ ارزش پولی است، افزود: در واقعیت هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد و سیل کاهش ارزش پول ملی به راه می‌افتاد که وضعیت اقتصادی مستضعفین را روز به روز بدتر می‌کند.
قاضی پور ادامه داد: گزارش بانک مرکزی تورم ۴۰ درصدی را نشان می دهد، آیا دولت با اجرای این لایحه قول می‌دهد که تورم را در طول سال های آینده کنترل کند؟ آزموده را آزمودن خطا است و این اقدام ارزش پول ملی را افزایش نمی‌دهد و تورم را هم کنترل نخواهد کرد؛ بهتر است در این شرایط برای بهبود وضعیت کارگران، کشاورزان و فرهنگیان، اقدام موثرتری صورت گیرد.
وی گفت: اصلاح واحد پولی، مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند، اگر دولت به جای این نمایش، اقدام عملی برای حفظ ارزش پولی کشور انجام دهد و حذف ۴ صفر تورم را کاهش می‌داد، باید تمام دانشگاه‌های جهان را تعطیل می‌کردند به جای آن بازی با صفرها را به جریان می‌انداختند.نماینده ارومیه افزود: طرح اصلاح واحد پولی و حذف ۴ صفر در ۲۸ کشور جهان اجرا و شکست خورده است؛ بهتر است بررسی این موضوع را به مجلس آینده موکول کنیم تا با کار کارشناسی و زمان بیشتر، این امر مهم را به سرانجام برسانند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


هفت + 3 =