نماينده مردم اروميه در مجلس:

آذربایجان‌غربی در شاخص‌های سلامت از پایین‌ترین استان‌های کشور است

آذربایجان‌غربی در شاخص‌های سلامت از پایین‌ترین استان‌های کشور است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان‌غربی از لحاظ شاخص‌های سلامت و درمان در میان پایین‌ترین استان‌های کشور قرار دارد و کمبود‌های این بخش باید به سرعت رفع شود.
روح‌الله حضرت‌پور، با انتقاد از وضعیت بهداشت و درمان در آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه ضمن درخواست از دولت برای اهتمام جدی در رفع این محرومیت ریشه‌دار اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از لحاظ شاخص‌های سلامت و درمان در میان پایین‌ترین استان‌های کشور قرار دارد و کمبود‌های این بخش باید به سرعت رفع شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، تا پایان امسال یک هزار و ۱۲۷ تخت بیمارستانی باید تامین شود. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر کمبود امکانات پیشرفته پزشکی، هزینه‌های درمانی مردم آذربایجان‌غربی به تناسب میزان میانگین درآمدی آنها زیاد است.
حضرت‌پور افزود: این محرومیت‌ها از بی‌توجهی دولت‌ها در ادوار گذشته ناشی شده تا جایی که ما تا سال گذشته با کمبود قریب به یک هزار تخت بیمارستانی در آذربایجان‌غربی مواجه بودیم.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: استان آذربایجان‌غربی از نظر شاخص میزان تخت بیمارستانی به ازای ۱ هزار نفر ۱٫۲ است که از میانگین کشوری ۱٫۷ کمتر است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، تا پایان سال نیازمند ۱ هزار و ۱۲۷ تخت هستیم.
وی افزود: خوشبختانه در سفر اخیر رئیس جمهور ۶۰ درصد هزینه احداث ۱۰۰ واحد بهداشتی و درمانی در مناطق محروم آذربایجان‌غربی مصوب و مقرر شد که ۴۰ درصد باقیمانده از محل اعتبارات استانی تامین شود که امیدواریم با این حرکت تعداد تخت‌های استان بیشتر شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون نفری ارومیه بیشتر مشکلات بخش درمان و سلامت در این شهر دیده می‌شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌غربی، استان می‌تواند به عنوان قطب توریسم درمانی منطقه مطرح شود، اما متاسفانه زیر ساخت‌های ضعیف پاسخگوی مردم محلی هم نیست.
وی افزود: ما معتقدیم که به دلیل شرایط سخت جوی بیشتر مناطق استان و ارومیه در فصول سرد سال و صعب‌العبوری این مناطق، امکانات پزشکی می‌بایست در همه مناطق گسترده شود.
حضرت‌پور تصریح کرد: البته باید از دولت به دلیل اجرای طرح تحول سلامت تشکر کرد، چرا که با این طرح سهم قابل توجهی از هزینه درمانی بیمار توسط دولت پرداخت می‌شود.
همچنین نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی شهرستان سلماس که در حال احداث است نیازمند تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری است. شهروز برزگر ، به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم سلماس پرداخت و اظهار داشت: زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان سلماس نیازمند توجه دولت است.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی سلماس که از مهم‌ترین اقدامات در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است در کمربندی این شهر در دست احداث است که نیاز به توجه دولت برای اتمام و بهره‌برداری است.
وی تامین کادر پزشکی متخصص در گرایش‌های مختلف را از دیگر نیازهای اصلی مردم سلماس در حوزه بهداشت و درمان خواند و افزود: نبود اپراتور و متخصص کافی بر سر دستگاه‌های پزشکی از جمله سونوگرافی و حتی کمبود دستگاه سونوگرافی و دیگر تجهیزات پزشکی از مشکلات مردم در این بخش است.
برزگر گفت: تازه شهر نیازمند بخش اورژانس و نیز ایجاد بیمارستان ۴۰ تا ۵۰ تخت‌خوابی است چرا که در فصول سرد سال به سبب برودت هوا و ایجاد مشکلات جاده‌ای بسیاری از بیماران در مسیر انتقال از این شهر به بیمارستان‌های شهرهای دیگر تلف شده و جان خود را از دست می‌دهند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد بخش زایمان در مسیر تازه شهر و کوهساز نیز از دیگر نیازهای فوری مردم است که تا کنون چندین بیمار در این حوزه توسط مسئولان هنگ مرزی به بیمارستان‌های دیگر شهرها انتقال یافته و در برخی موارد نیز به سبب امداد رسانی نابهنگام، جان فرزند و مادر به مخاطره افتاده است.
به گزارش آراز آاذربایجان به نقل از تسنیم وی ایجاد خانه‌های بهداشت شهری را در سلماس قابل قبول خواند و گفت: متاسفانه در خانه‌های بهداشت روستایی مشکل وجود دارد و لازم است مسئولان این حوزه نسبت به احداث و یا تکمیل خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان سلماس اقدامات لازم را به عمل آورند.

نوشته شده توسط araz در سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


شش − 4 =