گزارش//

اقوام و ادیان آذربایجان غربی شعار حمایت از فلسطین سردادند

اقوام و ادیان آذربایجان غربی شعار حمایت از فلسطین سردادند

گروه گزارش:امروز اقوام و اقلیت های مذهبی مختلف آذربایجان غربی همپای سایر شهروندان کشور با سردادن شعارهای حمایت از فلسطین نفرت و انزجار خود را از اسرائیل و ایادی استکبار نشان دادند.
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روزه داران در مرکز ارومیه و تمام شهرها آذربایجان غربی به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و اسرائیل غاصب اعلام کنند.
روز جمعه تمامی ادیان و اقوام متحد و یک صدا همپای مسئولان و اقشار مختلف آذربایجان غربی با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس ثابت کردند حمایت از فلسطین فصل مشترک تمام آزادی‌خواهان است.
مردم روزه‌دار، مؤمن و انقلابی آذربایجان غربی در لبیک به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و اعلام انزجار خود از نسل کشی اسرائیل غاصب در فلسطین اشغالی همزمان با سراسر کشور، با سر دادن شعارهایی، حمایت و همدردی خود را با مادران و کودکان فلسطین اعلام کردند.
اقلیت‌های دینی ارمنی، آشوری، کرد و ترک دوشادوش هم یکدل و هم صدا با طنین فریادهای انزجار آکنده از خشم و نفرت با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آمدند تا بگویند حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دنیا مسئله اول این ملت بوده و خواهند بود.
هراس رژیم صهیونیستی از برگزاری راهپیمایی روز قدس در کشورهای مختلف جهان
رئیس انجمن آشوریان ارومیه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در ارومیه در گفتگو با جهانیان به سمت فلسطین مظلوم سوق داده شود، افزود: روز جهانی قدس، اتحاد جبهه مبارزه دامنه دار با صهیونیست‌ها و میراث ماندگار امام راحل (ره) است.
استانلی سیمونز با اشاره به هراس رژیم صهیونیستی از برگزاری راهپیمایی روز قدس در کشورهای مختلف جهان گفت: روز قدس حرکتی است که همیشه می‌تواند برای اسرائیل خطر داشته باشد بنابراین تمام سعی خود را می‌کند تا این حرکت را از طریق رسانه‌های وابسته تضعیف و سانسور کند.
وی با بیان اینکه این امر توانست بسیار تأثیرگذار بوده و صدای مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برساند، اظهار کرد: این حرکت، توانست فصل جدیدی از مبارزه آزادی خواهان فلسطینی و سایر مسلمانان را برابر با رژیم صهیونیستی به وجود آورد.
رئیس انجمن آشوریان ارومیه گفت: امروز روز قدس نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا برگزار می‌شود و آزادی خواهان بیشتر کشورها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین روز قدس را باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌کنند.
وی تاکید کرد: حمایت از قدس نباید تنها به یک روز از سال خلاصه شود بلکه در تمام ایام سال مبارزه با صهیونیست‌ها و حمایت از آرمان فلسطینیان از طریق فضای مجازی و به شکل‌های مختلف باید تبلیغ شود.
قدس به عنوان مکان مقدس برای همه ادیان از جایگاه خاصی برخوردار است
روحانی کلیسای شرق آشور ارومیه نیز با اشاره به جایگاه قدس در ادیان مختلف گفت: قدس به عنوان مکان مقدس برای همه ادیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و پیش از مسیحیت و اسلام برای یهودیان مهم بوده است.کشیش داریاوش عزیزیان ادامه داد: برای مسیحیت نیز مهم بوده چون حضرت سلیمان (ع) خانه‌ای در آنجا بنا نهاد تا خانه‌ای برای خدا باشد و قرار بود حضرت داود (ع) آنجا را بسازد اما ایشان نتوانست این خانه را که مکانی برای خدا باشد، بسازد بنابراین حضرت سلیمان (ع) آن خانه را ساخت، با توجه به اینکه این خانه جایی بود که به دستور خداوند متعال ساخته شد و مقیاس و نوع ساخت و اندازه آن در کتاب مقدس و عصر عتیق وجود دارد، به عنوان خانه مقدس است که در آنجا مردم خدا را زیارت و سجده و دعا کنند و برای مسیحیان نیز از جایگاه مهمی به لحاظ نگاه دینی برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه غرب و سیاسیون هر کجا به نفع خودشان باشد در مورد مسئله فلسطین و یا اوکراین نگاه می‌کنند افزود: برای مثال در مسئله افغانستان، تا دیروز آمریکا و غرب با طالبان جنگ می‌کردند اما در یک شب سیاست تغییر یافت و طالبان به عنوان سواره و جبهه مقاومت پیاده شدند.کشیش عزیزیان اظهار داشت: همچنین در بحث عربستان، روسیه، داعش، سوریه، عراق و موصل، چیزی که مشخص بوده این است که غرب و سیاسیون و آنهایی که به واقع قصد حکومت دارند، حتی شعور انسانیت و جایگاه انسانی، اجتماعی، معنوی و عاطفی برای آنها مهم نیست و بر اساس منافع خود در مسئله قدس، سوریه، اوکراین، روسیه، عراق و ایران تغییر جهت می‌دهند.روحانی کلیسای شرق آشور ارومیه راهپیمایی روز قدس را بر این عنوان خواند که مردم با مظلومان هم صدا شوند و به مستکبران بگوید که دیگر ظلم و ستم بس است.
مسئله قدس تنها یک بحث سرزمینی نیست، بلکه مبارزه با نژادپرستی، تجاوز و اشغالگری است
رئیس مرکز بزرگ اسلامی مهاباد روز قدس را نماد مبارزه علیه زورگویی و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: نقش این روز در شکست نقشه‌های شوم و ضدبشری استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین انکارناپذیر است.
حجت الاسلام حیدرعلی پوراحمد نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس افزود: حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مساله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت‌های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و دنیا در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی آغاز شود.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی مهاباد با بیان اینکه مساله قدس تنها یک بحث سرزمینی نیست، بلکه مبارزه با نژادپرستی، تجاوز و اشغالگری است، افزود: امروز اسرائیل از همیشه شکننده‌تر و مسلمانان به‌خصوص فلسطینی‌ها قوی‌تر شده‌اند از این‌رو حمایت مسلمانان جهان از مبارزات آنها بدون شک مایه دلگرمی آنان در ادامه انتفاضه خواهد شد.حجت الاسلام پوراحمد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد »جهاد تبیین« اضافه کرد: یکی از مصادیق جهاد تبیین مقابله با ظالم و استکبارستیزی است و همه ما این جهاد را شنیدیم و باید به وظیفه خود در قبال آن عمل کرده و ندای مظلومیت را به گوش جهانیان رساند
.همانند سال‌های گذشته امسال حضور و اتحاد مثال زدنی ادیان و مذاهب مختلف در صفوف فشرده راهپیمایی روز قدس در ارومیه جلوه ویژه ای به راهپیمایی روز قدس بخشیده بود.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر،امروز مردم انقلابی شیعه، سنی، ارمنی و آشوری دوشادوش هم با حضوری از جنس حماسه ضمن لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = یک