نماينده مردم اروميه در مجلس:

اقشار ضعیف جامعه از عهده تامین مسکن برنمی آیند

اقشار ضعیف جامعه از عهده تامین مسکن برنمی آیند

گروه خبر: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : مردم بیشترین هزینه را دربخش تهیه مسکن دارند و اقشار ضعیف جامعه از عهده تامین مسکن مناسب برنمی آیند.
سیدهادی بهادری با اشاره به طرح وزارت راه و شهرسازی برای کاهش نرخ سود وام مسکن و افرایش بازپرداخت تا ۱۵ سال، اظهارداشت: باید به وام مسکن از دو زاویه نگاه کرد، وام از یک سو باعث افزایش قیمت مسکن می شود اما اگر در شرایط رکود که جامعه دچار تورم نشده باشد، تسهیلات مسکن ارائه شود می تواند به خانه دار شدن اقشار حقوق بگیر، کمک کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تلاش دارد سناریو دوم را در خصوص وام مسکن پیاده کند، گفت: این در حالی است که اخیرا شاهد علائمی از رونق و تورم در بازار مسکن هستیم و اگر بازار به سمت تورم برود، اثر کار دولت از بین می رود بنابراین انتظار می رود که با احتیاط بیشتر در موضوع مسکن اقدام شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر این مسئله که موضوع مسکن در ایران مسئله ساز است، بیان داشت: مردم بیشترین هزینه را بخش تهیه مسکن دارند بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا اقشار ضعیف جامعه نیز از عهده تهیه مسکن مناسب برآیند.
وی با بیان اینکه در مهرماه تورم در بازار مسکن گزارش شده است، عنوان کرد: دولت برای کاهش سود وام مسکن یک روزه تصمیم گیری نکرده اما موضوع این است که زمانی اجرای آن را در دستور کار قرارداده که با افزایش قیمت ها همزمان شده است، البته بازار مسکن معمولا در تابستان به خصوص شهریور ماه شاهد افزایش قیمت ها بود اما امسال به دلیل کاهش نرخ سود بانکی افزایش قیمت مسکن در مهرماه نیز رخ داد.
این نماینده مجلس اعتقاد دارد که افزایش قیمت مسکن در مهرماه ارتباطی به موضوع عرضه و تقاضا ندارد بلکه تاثیر کاهش سود بانکی باعث شد تا مردم پول ها را از بانک بیرون کشیده و در بازار مسکن سرمایه گذاری کنند.
بهادری با بیان اینکه همزمانی کاهش سود وام مسکن با کاهش نرخ سود بانکی به ضرر بازار مسکن تمام شد، گفت: بهتر بود دولت پس از اجرای کاهش نرخ سود بانکی، سود وام مسکن را کاهش می داد تا شاهد افزایش قیمت در بازار مسکن نباشیم.
عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال بازار مسکن شرایط الاکلنگی را دارد و به تناوب شاهدهستیم که با ارائه وام، قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می کند، با این حال انتظار می رود که دولت مدیریت دقیق تری دراین زمینه داشته باشد.
* جبران خلاء حمل و نقل هوایی با توسعه راه ریلی
همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که برای جلوگیری از تاخیر در پروازها در اربعین با شرکت های هوایی کشورهای همسایه تعامل دو سویه ایجاد کنیم. عبدالکریم حسین زاده با اشاره به تاخیر پروازهای نجف به ایران اظهار داشت: تعداد هواپیماها و پروازهای ایران با میزان متقاضیان سفر هوایی همخوانی و تناسب ندارد، هر چند در چند سال گذشته اقداماتی برای نوسازی ناوگان هوایی صورت گرفته است اما این اقدامات همچنان پاسخگوی متقاضیان سفرهای هوایی در کشور نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دولت، مجلس و منتقدین از نوسازی ناوگان هوایی کشور استقبال کنند، گفت: انتظار می رود با حمایت از شکل نوسازی ناوگان هوایی و خرید هواپیماهای نو، بتوانیم پاسخگوی نیاز مسافرین باشیم.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین با مشکل کمبود هواپیما مواجه خواهیم شد، بیان داشت: در سنوات گذشته در زمان مراسم اربعین حتی پروازهای داخلی نیز دچار مشکل شده، باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کرد البته نمی توانیم در این بازه زمانی کوتاه هواپیما خریداری کرد بلکه باید راه و روش دیگری در پیش گرفت.
وی پیشنهاد داد: با این حال امسال می توان تا قبل از رسیدن ایام اربعین و رسیدن سفرها به عراق، با شرکت های هوایی سایر کشورها فضای تعامل دو سویه ایجاد کرد تا تاخیر در پروازها به عراق دراین بازه زمانی به حداقل برسد.
حسین زاده در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه این پیشنهاد مقطعی و در کوتاه مدت نیاز کشور را برطرف می کند، بیان داشت: برای حل مشکل در بازه زمانی همکاری و تعامل با شرکت های هوایی کشورهای همسایه است اما بعد از این بازه زمانی باید به سمت سرمایه گذاری و خرید هواپیمای جدید برویم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در دو سال اخیر چهار هواپیما خریداری و تحویل داده شده است، گفت: این تعداد پاسخگوی نیاز کشور نبوده اما تا حدودی توانسته پروازهای داخلی را پوشش دهد، شخصا اعتقاد دارم برای بهبود جابجایی مسافر باید از توسعه حمل و نقل ریلی شروع کرد.وی ادامه داد: از آنجایی که حمل و نقل ریلی امن و ارزان است اگر سرعت سفر در این بخش افزایش پیدا کند، می توان خلاء حمل و نقل هوایی را جبران کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کل کشور اظهارداشت: طبق برنامه پنجم توسعه باید سالانه ۱۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر راه ریلی ایجاد می شد، اما در واقع بودجه کشور تنها می تواند سالی ۱۸۰ میلیارد تومان تامین مالی کند، با این حال اگر اهداف برنامه محقق شود می توان خلاء سیستم هوایی را پر و از هواپیماهای نو در پروازهای خارجی استفاده کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


5 + دو =