ارزش صادرات از گمرک بازرگان افزایش ۵۵ درصدی دارد

ارزش صادرات از گمرک بازرگان افزایش ۵۵ درصدی دارد

آرازآذربایجان- سرپرست اداره کل گمرک بازرگان گفت: ارزش صادرات ایران از طریق این مرز در ۱۰ ماه گذشته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد و وزن آن ۲۴ درصد افزایش دارد.
صادق نامدار اظهار داشت: در این مدت ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار از طریق بازرگان صادرات شد که عمده ترین آنها را مصالح ساختمانی تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه در ۱۰ماه گذشته ۷۹ هزار دستگاه کامیون انواع کالای صادراتی را از مرز بازرگان به کشورهای آسیایی و آسیای میانه حمل کردند، اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و ۴۴۸ هزار تن کالای سایر گمرکات کشور از طریق مرز بازرگان به ارزش یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار صادر شد.
به گزارش ایرنا حدود یک چهارم از کل پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.
گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غربی فعال است.
مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان غربی قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
آذربایجان غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان و چندین پایانه مرزی است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 3 =