استاندار آذربایجان غربی:

افزایش ۱۰ درصدی تعداد شعبات اخذ رأی در استان آذربایجان غربی

افزایش ۱۰ درصدی تعداد شعبات اخذ رأی در استان آذربایجان غربی

آرازآذربایجان، استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در این دوره از انتخابات، در راستای تسهیل روند رای گیری برای مردم، ۱۰ درصد به تعداد شعبات اخذ رأی در سطح آذربایجان غربی افزوده شده است.
محمدصادق معتمدیان با اشاره به وجود ۴۹ حوزه انتخابی اصلی و فرعی در استان، افزود: آذربایجان غربی ۱۲ کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلامی و ۳ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
افزایش ۱۰ درصدی شعبات اخذ رای
وی همچنین از پیش بینی ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات، در راستای تسهیل روند رای گیری برای مردم، ۱۰ درصد به تعداد شعبات اخذ رای در سطح آذربایجان غربی افزوده شده و ۷ شعبه نیز برای اخذ رای اقلیت های دینی در شهرهای ارومیه و سلماس تعیین شده است.
استاندار آذربایجان‌غربی به وجود ۳۵۲ نقطه صعب العبور در استان نیز اشاره کرد و افزود: برای مناطق صعب العبور تدابیر ویژه اندیشیده شده تا در نقاطی با احتمال بارش برف، مشکلی در حوزه حمل و نقل و اخذ رای به وجود نیاید.
ساماندهی ۲۳ هزار نفر از عوامل اجرایی برای انتخابات
معتمدیان همچنین با اشاره به ساماندهی ۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در قالب عوامل بازرسی، بر روند برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی نظارت حداکثری خواهند داشت.
وی در ادامه از تائید صلاحیت ۳۷۵ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و افزود: ۳۲ کاندیدا برای هر یک از ۱۲ کرسی آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
بیش از ۲.۴ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان‌غربی رای اولی های استان را نیز بیش از ۱۵۱ هزار و ۳۵۰ نفر اعلام کرده و یادآور شد: در آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن و شرکت در انتخابات هستند.
معتمدیان همچنین با بیان اینکه تدابیر و امکانات ویژه برای تبلیغات در انتخابات پیش بینی شده، افزود: برای رعایت عدالت انتخاباتی در تبلیغات، ۱۴۵ نقطه در سطح استان برای تبلیغات کاندیداها تعیین شده است.
ثبت نام ۱۸۳ کاندیدا برای تبلیغات در صدا و سیمای استان
وی در ادامه از ثبت نام ۱۸۳ کاندیدا برای تبلیغات در صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی خبر داده و اظهار کرد: تا این لحظه، ۹۹ نفر از کاندیداها برای مناظره تلویزیونی اعلام آمادگی کرده‌اند.
استاندار آذربایجان‌غربی به حضور حداکثری مردم استان در ادوار گذشته انتخابات نیز اشاره کرده و افزود: انتخابات فرصت کم نظیری برای تعیین سرنوشت خود است و مردم آذربایجان غربی این بار نیز حماسه ای بزرگ خلق خواهند کرد.
معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات، امانت دار آرای مردم خواهند بود، تصریح کرد: صیانت از آرای مردم، حق الناس بوده و مردم در این خصوص نباید هیچگونه دغدغه ای داشته باشند.
وی با اشاره به پیش بینی تدابیر حداکثری امنیتی برای برگزاری انتخابات در استان، افزود: با هم افزایی نیروهای مسلح، انتظامی و امنیتی، انتخابات در آذربایجان غربی در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 1