افزایش روند بیماریابی مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از افزایش روند بیماریابی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.
در جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا و به صورت ویدیو کنفرانس با روسای مراکز بهداشت شهرستان‌ها برگزار شد که در این جلسه مراکز بهداشت شهرستان‌ها گزارشی از آخرین آمار بیماران و عملکرد مراکز ارائه دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مراکز روسای بهداشت شهرستان‌ها گفت: مراکز بهداشت شهرستان‌ها زحمات بسیاری در رابطه با مدیریت بیماری کرونا انجام داده اند که بسیار ارزشمند است.
آقازاده ضمن تشکر از زحمات مجموعه بهداشت استان و شهرستان‌ها گفت: با افزایش نمونه گیری سرپایی می‌توان شناسایی مبتلایان را تسریع کرد.
آقازاده درباره اهمیت شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا افزود: با شناسایی به موقع افراد مبتلا به ویروس کویید ۱۹ می‌توان زنجیره انتقال را شکست.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره مدیریت مقابله با کرونا گفت: دو هدف اصلی شکست زنجیره انتقال و حفاظت از افراد سالم و گروه‌های پرخطر، در مدیریت مقابله با کرونا مد نظر می‌باشد.
انتظارمهدی با بیان این که ۳۵ واحد نمونه برداری در استان فعال می‌باشد، افزود: در بحث نمونه برداری از پتانسیل مجموعه شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها به خوبی استفاده شده است.
به گفته وی، در راستای بیماریابی و افزایش میزان نمونه گیری، آزمایشگاه دوم شناسایی کرونا نیز راه اندازی شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


چهار × 1 =