مديرکل پست استان اعلام کرد

مبادله ۷ میلیون مرسوله پستی در آذربایجان غربی

مبادله ۷ میلیون مرسوله پستی در آذربایجان غربی

گروه خبر:مدیرکل پست آذربایجان غربی گفت: شش ماه نخست امسال ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مرسوله پستی در استان مبادله شد.
به گزارش آرازآذربایجان، مجید فرخی درنشست خبری که در سالن جلسات این اداره کل ترتیب یافت با اعلام اینکه ۱۷ مهر ماه برابر با ۹ اکتبر روز جهانی پست با شعار پست هوشمند در خدمت مردم نام گرفته، اظهار داشت: در این راستا ۱۷ مهر ماه تا ۲۳ مهر ماه هفته پست تعیین گردید.
وی با بیان اینکه پست قدیمی‌ترین ارگان ارتباطی در دنیا محسوب می‌شود، ادامه داد: مبدع ارتباط پستی در دنیا به نام ایران ثبت شده و قدمت پست در ایران به صورت سازمان و تشکیلات اداری مربوط به ۱۴۰ سال پیش است.
مدیرکل پست آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در دنیا ۶۶۰ هزار دفتر پستی فعالیت می‌کنند و ۳۵۰ میلیارد مرسوله توسط شبکه‌های پستی دنیا ارائه می‌شود و پست جمهوری اسلامی ایران عضو این شبکه جهانی است.
فرخی با بیان اینکه شش ماه نخست امسال ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مرسوله در استان مبادله شده ادامه داد: ۸۱۱ دفتر پستی در ارائه خدمات پستی در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ دفتر دولتی، ۵۳۰ دفتر ICT روستایی و ۲۴۵ واحد دفاتر پیشخوان دولت در مناطق شهری است.
وی ابراز داشت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و همگام با سایر سازمان‌ها در دستیابی به اهداف دولت الکترونیک اداره کل پست آذربایجان غربی به عنوان درگاه و مجری دفاتر پیشخوان دولت معرفی شده و در این راستا با ۱۲ سازمان قراردادهایی منعقد شده است که امورات این سازمان‌ها پرونده‌سازی شده و به دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود.
فرخی با اشاره به شعار روز جهانی پست در سال ۹۴ با عنوان پست هوشمند در خدمت مردم تصریح کرد: هوشمندسازی در قالب نوآوری ارتقای کیفیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ارائه سرویس‌های جدید صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال براساس سیاست‌های جدید بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های بخش خصوصی در ارائه سرویس‌های جدید پستی و ارائه خدمات پستی در دستور کار است لذا با امکانات بخش خصوصی و دولتی سرویس‌های جدیدی در شش ماه نخست سال ۹۴ راه‌اندازی شده و این روند ادامه خواهد یافت.
فرخی سامانه پست همراه، خدمات ویژه شهروندی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۹۳ ارائه سرویسTLS تعیین زمان توزیع مرسوله توسط مشتری، اخذ امضای الکترونیکی از گیرندگان مرسوله، پست لجستیک و… را جمله سرویس‌‌های جدید و برنامه‌های اداره پست در راستای افزایش کیفیت خدمات پستی عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: سامانه پست همراه به منظور افزایش دسترسی مردم از طریق تلفن همراه به خدمات پستی شامل رهگیری مرسولات پستی، کدپستی و پست، سامانه پست همراه با شماره# #۱۹۳* راه‌اندازی شده است.
وی به طرح ملی GNAF اشاره کرد و یادآور شد: طرح نشانی استاندارد مکانی ملی GNAF یکی از مهم‌ترین بانک‌های اطلاعاتی پست در ارایه خدمات به مردم و سازمان‌ها محسوب می‌شود تا با استفاده از IT خدمات مطلوبی به مردم عرضه شود و در این راستا در آذربایجان غربی تا پایان سال ۹۴ باید بانک اطلاعاتی به هنگام‌سازی شود.
وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین سرمایه و پشتوانه پست در ایران قدمت آن و اعتماد مردم بوده، ادامه داد: شرکت پست مشتری‌مداری را سرلوحه خود قرار داده و بر این باور است تا زمانی که نیازهای مشتری به نحو احسن رفع نشود و رضایتمندی مشتریان تامین نشود کیفیت در شبکه پستی محقق نشده است.
فرخی با بیان اینکه متوسط سرانه پستی در کشور هشت مرسوله بوده، اعلام کرد: متوسط سرانه پستی در آذربایجان غربی شش مرسوله بوده که طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم به هشت مرسوله برسد.مدیرکل پست آذربایجان غربی در پایان ابراز داشت: در حال حاضر ساختمان تجزیه و مبادلات ارومیه با هزینه‌کرد ۵۴ میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد برخوردار بوده که در آینده نزدیک مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 14