معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

افزایش بازارچه‌های مرزی با ترکیه در دستور کار جدی آذربایجان غربی است

افزایش بازارچه‌های مرزی با ترکیه در دستور کار جدی  آذربایجان غربی است

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش بازارچه های مرزی با ترکیه در سه نقطه از استان، در دستور کار جدی ما قرار دارد و اهتمام ویژه ای برای به ثمر رسیدن این طرح داریم.
به گزارش آراز آذربایجان،نادر صادقی در دیدار نجدت تاکوا /necdet takva/ رییس اتاق بازرگانی استان وان ترکیه گفت: قصد داریم این بازارچه ها را در مناطق سرو ارومیه، سلماس و چالدران راه اندازی کنیم.
او می گوید: این امر در دیدار ۲ ماه پیش استاندار آذربایجان غربی با مدیر گمرکات ترکیه، مطرح شده که تحقق آن می تواند مبادلات تجاری استان های مرزی ایران و ترکیه را بیش از پیش افزایش دهد.
او گفت:ما به صورت جدی پیگیر افزایش مبادلات تجاری زمینی، هوایی و تکمیل خطوط ریلی حوزه راه آهن آذربایجان‌غربی جهت تسهیل و روان‌سازی تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت:با توجه به سیاست گذاری مبادلات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه، این استان می تواند نقش مهمی در ارتقای روابط تجاری دو کشور داشته باشد.
صادقی گفت: وجود سه پایانه مرزی مشترک با ترکیه، از اهمیت اقتصادی این کشور برای آذربایجان غربی حکایت دارد.
او گفت: ایجاد یک ناحیه صنعتی مشترک با ترکیه در منطقه سرو ارومیه، اجرای منطقه ویژه اقتصادی کوزه رش سلماس و افتتاح مجهزترین پایانه مرزی رازی خوی، نقش چشمگیری در گسترش همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در آذربایجان غربی خواهد داشت.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه نیز در این نشست گفت: تشکیل بازارهای مشترک ایران و ترکیه، می تواند مبادلات اقتصادی بین مردم ۲ کشور به ویژه وان و آذربایجان‌غربی را افزایش دهد.
نجدت تاکوا همچنین گفت: هماهنگی های لازم با مسوولان، تجار و سرمایه گذاران ترکیه برای بررسی ظرفیت های آذربایجان غربی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف این استان را انجام خواهم داد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


7 × = هفت