دست دلالانی_که با حاکمیت در ارتباط هستند را قطع کنیم

دست دلالانی_که با حاکمیت در ارتباط هستند را قطع کنیم

گروه جامعه: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه یارانه دهک‌های ثروتمند باید در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر حذف شود، گفت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس را تصویب کردیم که قرار بود رقم آن برای تامین مسکن توده‌های فقیر هزینه شود، اما با اجرای آن هم مخالفت می‌شود؛ لذا اگر دست این دلالانی که با حاکمیت در ارتباط هستند را قطع کنیم، خیلی از مشکلات در حوزه مسکن حل خواهد شد.
علی اکبر بسطامی در خصوص وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه، اظهار کرد: قرار بود یارانه سه دهک بالای جامعه حذف و رقم آن در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بازگشت بخورد؛ اما اراده‌ای برای این امر وجود ندارد؛ اخیرا هم در همین حوزه هدفمند کردن یارانه، ها دست بردند در جیب مردم و برای حوزه‌های دیگر برداشت می کنند.
متاسفانه حتی ۵۰درصد برنامه ششم توسعه اجرایی نشد و الان هم در بودجه های سنواتی پولی به دست مردم نمی‌رسد؛ لذا در حوزه یارانه_ها و تنظیم بازار، توده هایی که ارابه های جنگی بر جسد آنها تاخته می شود، اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.
ارابه‌های جنگی بر جسد اقشار ضعیف جامعه تاخته می‌شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قوانین ما فقیرکش است، گفت: قوانینی که کارشناسی نیست و از سوی دیگر عدم نظارت ما باعث شده است که بسیاری از مردم با مشکل جدی مواجه شوند. من سال‌ها به دلیل حضور در مناطق مرزی و محروم و ارتباط با محرومین، می‌دانم مردم با چه مشکلاتی مواجه هستند و اگر دقت نکنیم، هجمه‌های عظیم مردمی شکل می گیرد لذا امیدواریم که با تدبیر مسوولین چاره اندیشی کنیم. اگر بتوانیم اصلاحی را در بودجه ۱۴۰۰داشته باشیم و هدفمند کردن یارانه ها را که بیش از حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است را اصلاح و با عدالت توزیع کنیم، می توانیم بسیاری از حفره های فقر را پوشش دهیم و هدفمند کردن یارانه‌ها ربطی به مسایل بین‌المللی و برجام ندارد پس نباید در انجام دادن آن تعلل کرد.
تدبیر نکنیم هجمه‌های عظیم مردمی شکل می‌گیرد
بسطامی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ حقوق محرومین را رشد دادیم، اما تورم و گرانی به حدی بالا رفت که از این حقوق ها سبقت گرفت؛ لذا می طلبد به اقشار آسیب پذیر بیشتر توجه کنیم که یکی از این موارد اصلاح توزیع یارانه‌ها و حذف سه دهک بالا است که اگر حذف شود چالش‌ها به حداقل می رسد. بودجه هایی هم برای حوزه مسکن و محرومیت زدایی در نظر گرفتیم که موفقیت در اجرای آن، بستگی به این دارد که نحوه توزیع ما مبتنی بر عدالت و حمایت از محرومین در چهار حوزه مسکن، ازدواج، تحصیل و اشتغال است که اگر این چهار مورد را عملیاتی کنیم، همه مشکلات ما حل می شود. اگر الان سن ازدواج بالا رفته به دلیل این نیست که جوانان ما رغبتی به ازدواج ندارند بلکه شرایط اقتصادی به گونه ای است که جرأت نمی کنند.
تورم از افزایش حقوق‌ها سبقت گرفت
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از شعار سال،این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس را تصویب کردیم که قرار بود بازتوزیع آن به تامین مسکن توده‌های فقیر هزینه شود اما با اجرای آن هم مخالفت می‌شود؛ لذا اگر دست این دلالانی که با حاکمیت در ارتباط هستند را قطع کنیم، خیلی از مشکلات در حوزه مسکن حل خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


4 × دو =