آذربایجان غربی نیازمند نصب دستگاه های سنجش آلودگی بیشتری است

آذربایجان غربی نیازمند نصب دستگاه های سنجش آلودگی بیشتری است

آراز آذربایجان- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری ارومیه فقط ۲۰ روز هوای پاک داشته است.
سعید موسوی افزود: در ۳ماهه اول سال جاری، مرکز استان، ۲۰ روز هوای پاک و فقط یک روز هوای ناسالم داشته است.
وی بااشاره به اینکه در ۳ ماهه اول سال جاری، ۹۴ روز هوای قابل قبول و سالم در ارومیه ثبت شده است، تصریح کرد: بالاترین عدد شاخص آلایندگی که در ارومیه ثبت شده موردی و ساعتی بوده و نمی توان رقم ثابتی اعلام کرد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: بالاترین عدد شاخص آلایندگی که در استان و در طول سال جاری ثبت شده مربوط به سردشت با شاخص ۹۰۰ بوده که به درجه خیلی هشدار رسیده است.
موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی برای کنترل میزان آلودگی هوای استان راه اندازی شده است،خاطر نشان کرد: در این ایستگاهها ۳ دستگاه مختص برای سنجش گرد و غبار در دریاچه ارومیه، سردشت و سلماس نصب شده و مابقی برای سنجش همزمان گاز و گرد و غبار در خوی ، بوکان و ارومیه نصب شده اند.
وی یاد آور شد: در حال حاضر در چند نقطه از استان از جمله ماکو، مهاباد و پیرانشهر نیازمند احداث دستگاه های سنجش آلودگی هوا و گرد و غبار هستیم ولی به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی خرید این دستگاه ها را نداریم.
موسوی افزود: با توجه به طولی بودن استان نصب دستگاههای متعدد سنجش آلودگی هوا امری ضروری است ولی به دلیل کمبود اعتبار، ساختمان برخی از این ایستگاه ها با وجود احداث به دلیل عدم نصب دستگاه همچنان تعطیل هستند که امید است با تخصیص اعتبار در سال های آتی بتواند از این ظرفیت ها استفاده کرد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: هزینه نگهداری دستگاه های سنجش آلودگی هوا به دلیل اینکه تمام دستگاه خارجی است بسیار بالابوده و اعتبار مناسبی برای نگهداری این دستگاه ها تخصیص نمی یابد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


2 − یک =