نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي:

اصول امام خمینی برای ‌نظام اسلامی ‌باید پایداربماند

اصول امام خمینی برای ‌نظام اسلامی ‌باید پایداربماند

گروه خبر:امام جمعه ارومیه گفت: اصولی که امام خمینی (ره) برای زندگی و نظام اسلامی مطرح کردند باید زنده و پایدار بماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی قریشی همچنین در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای ارومیه با اشاره به شخصیت بزرگ آن فقید اظهار کرد: امام به‌جز خدا از کسی نترسید و در سال ۴۲ که دستگیر شدند در نیمه‌راه ماشین را نگه داشتند که گویی می‌خواهند ایشان ‌بکشند که باز هم نترسیدند و این شجاعت از نزدیکی به ائمه اطهار و پیامبر (ص) نشأت می‌گیرد.
وی افزود: برای صحبت در ‌ارتباط‌ با شخصیت بزرگ امام وقت‌ زیادی لازم است که تنها بتوان به شناخت گوشه‌ای از شخصیت این بزرگوار پرداخت و از رشادت‌ها و بزرگواری ایشان گفت و اراده و قدرتی که در هدف خود را داشتند را تبیین کرد.
امام جمعه ارومیه گفت: امام خمینی(ره) اهل راز و نیاز، نماز شب، گریه‌های شبانه بود و طبق گفته خدا در قرآن کریم متقین در بهشت که هر چه از خدا بخواهند به آنها اعطا می‌کند چون آن‌ها انسان‌های خوبی بودند و در زندگی‌شان شب‌های کوتاهی داشتند چراکه شب‌ها با خدا رازو‌نیاز می‌کردند و امام نمونه بارز این آیه شریفه است.
قریشی بیان کرد: خصوصیت بارز امام عبودیت بود و همچنان که همه دیدند در روزهای آخر زندگی پرفروغشان نیز از عبادت دست نکشیدند و در حالی که روی تخت بیمارستان بودند با خدا راز و نیاز می‌کردند و همچنان روحیه خود را حفظ کرده بودند.
وی افزود: امام همه چیز را در وجود خدا می‌دید و این سبب بزرگی وی بود و همیشه می‌گفت که به من خادم بگویید نه رهبر که اینچنین کسی در تاریخ وجود نداشته است.قریشی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: آن حضرت می‌فرماید که اگر کل کره زمین را دشمن فرابگیرد بازهم نخواهم ترسید و امام نیز چنین شخصیتی داشت و در دوران جنگ هر زمان دیگر وقتی مسئولین دچار مشکل می‌شدند به امام روی می‌آوردند تا امام او را راهنمایی کند.
وی در ‌ارتباط‌ با زندگی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام زندگی ساده‌ای داشت و با وجودی که رهبر کشوری بود که از لحاظ نفت و گاز در دنیا مشهور است اما در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کردند چون مال دنیا و قدرت دنیا از نظر امام هیچ بود و در زمان فوت ایشان همه دیدند که از امام چه چیزی به ارث مانده است.
امام جمعه ارومیه گفت: اصولی که امام برای زندگی و نظام اسلامی مطرح کردند باید زنده و پایدار بماند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به مهم‌ترین اصولی که امام خمینی(ره) به آن نیز اشاره می‌کند که همانا اعتماد نکردن به قدرت‌های بزرگ و ظالم‌ها است پایدار مانده‌اند.
همچنین امام جمعه ارومیه گفت: سران دولت عربستان دین اسلام را بازی قرار داده‌اند و هیچ اعتقاد و تعصب دینی در وجودشان نمی‌توان مشاهده کرد.حجت‌الاسلام‌ والسلمین سید مهدی قریشی اظهار کرد: مصلی امام خمینی (ره) ارومیه با حضور مردم تاکنون پرشور بوده است ولی متأسفانه در میان مردم شایعه‌ای بنا به غصبی بودن مکان مصلی وجود دارد که این مورد را قویا تکذیب می‌کنیم.
وی افزود: اگر فردی ادعای غصبی بودن مکان مصلی را دارد باید با سندی پا به این عرصه بگذارند در غیر این صورت چنین ادعاهایی غیرقابل درک است و مصلی امام خمینی(ره) با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و از مردم انتظار می‌رود بیش از پیش در این مهم همکاری کنند تا بتوانیم خدمات در خور شایسته مردم شریف ارومیه را ارائه کنیم.
قریشی با اشاره به خصایص حضرت خدیجه (س) بیان کرد: رحلت حضرت خدیجه کبری با دهم ماه رمضان مصادف شده است و ایشان به قدری خصایص کبریایی داشتند که در راه دین اسلام از مال خود گذشتند تا پیامبر اکرم(ص) بتواند بهتر از پیش به تبلیغ دین اسلام بپردازد و بانوان ایران اسلامی باید این بانوی بزرگ را سرلوحه خود قرار دهند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) گفت: بهترین بانوان بهشت چهار نفر هستند که حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س)، حضرت مریم (ع) و حضرت آسیه (ع) همسر فرعون جزو این چهار نفر هستند و الگوگیری از این بانوان برای زنان مسلمان ایران بیش از پیش نیاز است.
وی با اشاره به سفر اخیر دونالد ترامپ به عربستان خاطرنشان کرد: سفر ترامپ به کشور عربستان رسوایی بیش برای عربستان و برخی کشورهای اسلامی نبود که بدتر از تمامی این موضوعات بوسیدن پرچم دولت آمریکا توسط پادشاه عربستان بود که با هیچ سخنی نمی‌توانند این کار ناشایست را توجیه کنند.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: سران دولت عربستان دین اسلام را بازی قرار داده‌اند و هیچ اعتقاد و تعصب دینی در وجودشان نمی‌توان مشاهده کرد بنابراین باید سران این کشور را قتل عام کرد تا نتوانند به مسلمانان دیگر کشورها تعرضی کنند.وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) ملت ایران را از ذلت نجات داد و به ما عزت بخشید و از زیر سلطه رژیم پهلوی و دیگر رژیم‌ها خارج کرد و ما را به استقلال رساند و حضور امام خمینی(ره) در ایران اسلامی معنویت، اخلاق، ادب و احترام را به ارمغان آورد و مسئولان و مدیران باید نهایت تلاش خود را در روز ۱۴ خردادماه به کار گیرند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری الگوی بازر صبر و بردباری است و به جز ایران اسلامی امروز نمی‌توان فردی یافت که ساده زیستی کند و بر سران کشورهای اسلامی وظیفه است که این‌گونه باشند ولی متأسفانه دولت‌های عربی از این مهم دور هستند و در تمامی مجالس خود خرج‌های میلیاردی می‌کنند و باید همگان از این موضوعات آگاه شوند و از چنین افرادی اعلام براعت کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی ایران در ۱۵ خرداد که قتل عام آحاد مختلف مردم انجام شد به هیچ وجه از خاطرمان فراموش نمی‌شود و این روز در ایران تعطیل رسمی است ولی باید همانند دیگر روزهای مبارک و بزرگ تقویم گرامی بداریم و به گوش جهانیان برسانیم که بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی پایبند هستیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = ده