نماينده مردم ماکو در مجلس شوراي اسلامي:

اصناف پردرآمد راه دور زدن سامانه مودیان مالیاتی را بلدند

اصناف پردرآمد  راه دور زدن  سامانه  مودیان مالیاتی  را بلدند

گروه خبر: نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس گفت: دلیل پرداخت مالیات کم برخی اصناف، استفاده نکردن از دستگاه‌های پوز است و از راه‌های دور زدن پرداخت مالیات استفاده می‌کنند.
به گزارش آراز آذربایجان،محمد علی‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره فرار مالیاتی برخی از اصناف گفت: قانون پرداخت مالیات برای تمام فعالین اقتصادی و اصناف در حال فعالیت در کشور وجود دارد. مشکلات ما در زمینه دریافت مالیات تا زمانی که سامانه مودیان مالیاتی فعال نشده بود و مالیات‌ها علی‌الراس دریافت می‌شد وجود داشت.
وی بیان کرد: در گذشته اخذ مالیات دستی بود، اما در حال حاضر اخذ مالیات سامانه‌ای است. تراکنش‌های مالی اصناف نشان می‌دهد که آن‌ها چقدر درآمد دارند و چه میزان مالیات بابت این درآمد باید بپردازند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برخی از اصناف هستند که خارج از این سیستم فعالیت می‌کنند و به این وسیله نمی‌توان از آن‌ها مالیات اخذ کرد. علی‌پور بیان کرد: سال گذشته با افزایش ۶۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی مواجه شدیم. اینکه اخذ مالیات را برای اقشار خاصی بیش از حد سخت کنیم و در مقابل گروه‌های دیگری بیش از اندازه مالیات بپردازند، اصلا درست نیست.نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس با بیان اینکه برخی از اصناف همچنان از راه‌هایی برای دور زدن مالیات استفاده می‌کنند، اظهار کرد: برخی از مشاغل خاص مثل آرایشگران، رستوران‌داران، طلافروشان و بنگاه‌های املاک که درآمد‌های خیلی بالایی دارند به‌دلیل متصل نشدن به سامانه مودیان مالیاتی همچنان مالیات‌های خیلی جزئی می‌پردازند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = بیست چهار